tirsdag 10. juni 2014

Helt grønn...




Vi spiser salat...masse salat..
til alle måltider....tror jeg snart blir helt grønn jeg...




Jeg brei-sår salat i veksthuset og planter ut når det er huller
i bedene...
dette gir sikker og stor avling...
som dere ser..:)
Men det er jo sååå godt da..med sprø og fersk salat..
og det blir nok både til naboer og venner 
som stikker innom...




..under fiberduken er det Italiensk svart-kål...
slik at kål-sommerfuglen ikke skal finne den..






...men selv om jeg lykkes med salaten er det ikke dermed sikker alt går like greit...
iår har jeg problemer med prydstangbønnene...
kun en spirte...
kjøpte nye frø..men da ble det brekkbønner 
siden de andre var utsolgt..
men nei...ikke noe suksess det heller...og alle er sådd i veksthuset så det
skulle ikke bli for tidlig og kaldt...
merkelig...

Det blir bondebønner iallefall...de er bombesikre...alltid...




..og her kommer det masse deilige poteter...




...jordbær..vi smakte på de to første bærene i helgen...
og nettingen..med stokk over...
er for skjæra...så irriterende plagsom iår...
stikker av med de nesten modne bærene..og tidligere plukket hun opp all setteløken
jeg plantet...he,he..jeg må le også...de er skikkelig ertekroker...

























..og luftløken tilslutt...
artig plante og super gode småløk...som sitter i luften..:)





14 kommentarer:

Mariann sa...

Så deilig med frisk og egendyrket salat! Man kan ikke lykkes med alt, men det meste ser ut til å vokse og trives hos deg.
Ha en fin uke!

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbart lyxigt med egenodlat! Så fräsch sallad du har. Åh jordgubbar! nia är inte färdiga på länge ännu:)
Så vackra sommarbilder i förra inlägget.
Jag har läst i kapp nu
Kram Maria

Ranten sa...

Nå kjente jeg at jeg ble skikkelig misunnelig :-)) Dette så veldig lekkert og godt ut! God uke!

Den lykkelige Hagen sa...

Så deilig å ha så mye forskjellig spiselig!

4 i Kiellandsgata sa...

Det er så artig å spise fra egen hage=) Vi har også masse salat, og foreløpig er det salat og redikker vi har spist. Nam, nam=) Koselig å dele med venner og naboer=) Luftløken er morsom. Den har vi også i hagen=) Nyyyyt=) Vibeke

Łucja-Maria sa...

Inger Marie, your garden delights.
Beautiful are the vegetable harvest.
Greetings.

Turid sa...

Grønn salat, grønne hagedamer som får grønne fingre.... Hmmm, det må være sånn det henger ihop. Mye salat her også, smaker godt til nesten alt (ikke musli da).
Nyt hageuka :)

Monica sa...

Så deilig da :) Salaten min er bitte liten så det er nok for mye leire der den står. Vi har en kasse som jeg skal så salat i stedet- må bare ha mer jord først :)

Det er herlig å se det sprer og gror og nydelig å spise fra egen hage- snakk om kortreist !

God kveld

Klem Monica

Bente Antonsen sa...

Så flott kjøkkenhage du har. Det er deilig å kunne hente salat og andre grønnsaker fra egen hage.

Vivi sa...

Ingen ting er vel så godt som egen salat, og selvfølgelig andre herlig ting som man har sådd selv.
Kjøkkenhagen din ser jo veldig flott ut.

Ønsker deg en fin uke. Klem

Caroline sa...

Brei sår salat?
Jeg er ikke så inni denne grønnsaksverdenen,men skjønner at du har god peiling:)
Kunne gjerne tenkt meg å hatt litt salat selv,men har ikke drivhus,blir det litt sent å så salat i en kasse nå?
Det er jo så herlig med salat til maten,å tenker det smaker ekstra godt med salat fra egen hage:)
Ha en fin dag!
Klem Caroline

Sollemor sa...

Så heldig du er som kan ha så mange sorter :-) Grønnsaker fra egen hage er jo bare deilig.

Anne sa...

Dette var virkelig flott ..
misunner deg nesten ..
tenk så deilig med egen avling !
Hadde salat et år , men lusa likte den nemlig og godt , så da mistet jeg litt lysten .

Herlige dager vi har nå ..nyyyte♥
klem fra Anne

Underberget sa...

Kjøkkenhage er lykke på jord:-) Jeg har pleid å ha nett over jordbæra, men det setter seg så lett fast så da skal jeg prøve ut hønsenetting som du viser her:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...