søndag 1. mai 2011

Kaldbenken


Kaldbenken er god å ha, for vi som ikke har veksthus.
Med litt god kompostjord oppi
og gamle vinduer over,
så er det bare å så eller plante det en vil.
Her ser vi salatplanter som er sådd
og drive fram inne.
Nå har de blitt plantet i god jord og i varmen
som glasset gir utvikler de seg fort.


Nå er de en uke eldre og de strutter og ser veldig friske ut.


Reddikene er på vei opp.
De syns jeg blir best om en sår tidlig, før det blir for
varmt i været.
Til høyre står rucola,de har overvintret i benken
fra ifjor.
Litt strammere i smaken,
men de duger mens jeg venter på de nye skal komme opp.

Reddiker tett på....


Dette er en plante jeg har lett etter lenge...
Luftløk , "allium x proliferum"


Luftløken utvikler både løk under jorden
og i toppen av planten.
Det siste bildet er lånt fra sidene til Hagegal
hvor du kan få vite mer om denne spennende løken.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Luftløk må være en artig plante,så langt reddikene dine er kommet.
Marit.

Torill sa...

Heisan ! Mange flotte planter å sjå hos deg. Luftløk var spennende ja. Blir nok ferdig planter fra plantasjen i år og tenker eg... Men vart litt freista til å prøva reddik så kanskje... Ha det godt !!

Unknown sa...

Supert nå fikk jeg lyst på jordbær ,takk takk veldig glad for alle fakta.
Ha en fin kveld Marit.

Roser og Patina sa...

Så herlig med en kaldbenk. Den kan brukes til så mye:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...