mandag 13. juni 2011

Bruk blomstene...du har!

Langhelg med sol og fri...kan en ha det bedre:)
Har også brukt sykkelen denne helgen,
noe lårmusklene har fått kjenne...

Men selvfølgelig har jeg kost meg i hagen også.
Plantet litt i grønsakhagen og noen frøplanter
jeg fikk av naboen,ryddet litt
opp etter det fryktlige regnet vi fikk.

Nå er det mye som kommer i blomst...fort.
og jeg syns det er gøy og bruke litt av blomsterprakten


Bukett av peoner, lammeøre, skjærsmin, marikåpe,
syrin,hvite dupper, grønne rips og hosta.


Her har jeg brukt en kakeform med hull i midten
og fyllt den med vann og så er det bare
og fylle den med blomster, skjærsmin har jeg brukt.


Når en dekker bord er det lett å bruke slike lave
 blomsterdekorasjoner,
og på et utebord bruker jeg rabarbrablad som kuverbrikke.


Bukett i rosa...av peoner, fagerbusk, lammeører,
mahoniablader, pelargonia og bladene
fra rødkattebusken.


Bukett i blått...et stort hostablad som jeg legger over et fat
med vann, så stikker jeg bare de korte stilkene
gjennom bladet og et smalt gressstrå som vikles over,
løfter dekorasjonen.
Har brukt iris, klematis og litt hundekjeks.

19 kommentarer:

November- symra sa...

Bare såå nydelig! Har nok dessverre ikke samme håndlaget som deg. Blomstene havner som regel som bukett i vase, men jeg blir fristet til å plukke inn når jeg ser dine vakre dekorasjoner.
Bordet er fortryllende dekket.
Heldige han som får spise med ditt bord!

Kari sa...

Så utrolig nydelig. Inspirerende :)

Unknown sa...

Jeg blir helt betatt av dine blomster buketter ,de er så fine.
Ja Inger Marie nå får det være nok regn og vind. Vi har hatt noen fine dager nå men det er vist mer regn på gang .
Jeg har nikost meg ute disse dagene
og blitt litt solbrent på nesa haha.
Ha en fin kveld , Marit.

stallnilsen sa...

Jøss !! For noen flotte ideer du gir oss, det var kjempelekkert, og så enkelt du har gjort det og så flott det blei.
Takk for koselig kommentar på bloggen min, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :O)

Lunalei ;-) sa...

Åh...så mange nydelige buketter du har lagd! Enkelt, men flott!!! Det er ikke så stor blomsterprakt her enda, så må nok bare smøre meg med tålmodighet!!! :-)
Likte godt ideen med å ha blomster i kakeform!!!
Har vært ute og planta mye i regnet i dag - kjenner det skal bli godt å sløve en stund nå!
Ha en flott uke!
Hilsen Hagealven

frusunde sa...

Sååå fint!

Underberget sa...

Så nydelige dekorasjoner du har laget Inger Marie!! Jobber du med blomster til daglig? Dette var veldig fint, kjekt med tips til hvordan man kan lage pynt av det man har i hagen! Ønsker deg en fin uke og håper god været holder seg nå.

Pionspion sa...

Så UTROLIG nydelig! Jeg er mektig imponert. Elsker den hvite buketten:-)

Trines Hus og Hage sa...

Hei Inger Marie.
Helt nydelige buketter, og den første hvite synes jeg var helt utrolig skjønn. Veldig lurt med skjærsminen i kakeformen også. Her har ikke skjærsminen sprunget ut enda, men det er like før. Tror meg må huske den hvite buketten din da, og lage noe tilsvarende.
Ha ei fin uke!
Klem Trine

Sissel sa...

Dette var virkelig nydelig! Dette kan du! :) Genialt med det gress-strået som virkelig "gjør det" på den siste dekorasjonen. Tusen takk for inspirasjonen.

Anne C sa...

Så utrolig flott! Jeg gleder meg til Hagen min blir full av blomster jeg kan plukke!

Torill sa...

Heisan. Nydlege buketter/dekorasjoner, og gode ideer. Takk !! Ha det godt !

Helene Orskaug sa...

Så nydelige dekorasjoner!! Så flink du er;o) Jeg falt for den blå, jeg da!

Ha en fin uke!
Heleneklem

Anonym sa...

Du er så utrolig kreativ! Kjempefine dekorasjoner :).

Spisebrikken var virkelig noe for seg!

Hærlig inspirasjon. Tusen takk for flotte bilder :)

klem fra Anki :)

Ingvild sa...

fantastisk fint:)

Fru Friis sa...

Hvor er du altså kreativ, der var et par sjove detaljer jeg lige kunne finde ud af at bruge, - bla kageformen og rabarberblade som dækkeserviet!
Skønne buketter du laver, men jeg lurede lidt på din sidste blå dekoration, syntes bestemt du skriver at du bruger hundekiks!!!???
Ha' en fortsat dejlig dag :o)

Inger Marie sa...

Sååå hyggelig at dere likte mine blomster-sprell!!

Underberget...jeg har jobbet i hagesenter og drive blomsterbutikk i tilsammen 12år...såå...ja,jeg har lært litt....

Fru Friis...ja,hundekjeks kaller vi den...Anthriscus sylvestris :)
Jeg kan forstå du lurte nå...:)

En smak av honning(Anne) sa...

Helt betatt....virkelig inspirerende, Inger Marie:)
Takker for hyggelig kommentar inne hos oss:)
Håper det er greit at jeg legger dette ut på vår facebookside.
(Ensmakavhonning Anne Og Marita)

Roser og Patina sa...

Hei Inger Marie. Bukettene var Nyydelige!! Jeg blir alldeles betatt av dine vakre buketter og dekorasjoner. Kjempeinspirerende:))

Ønsker deg en fortsatt herlig uke i hagen. Klem Ellen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...