tirsdag 21. juni 2011

Hagen i nærbilde


Peppermynteblomsten jeg kjøpte i vår har virkelig etablert seg.
Dufter fantastisk...


Og blomstene ser nesten ut som orkideer...


Avblomstret hvit allium i kveldsol...


Clematis "Jackmani" i flott blåfarge...


I nærbilde er den enda mere spektakulær...


En vanlig storblomstret prestekrage, men  om
vi studerer den nært på er den utrolig vakker...



Løvemunn blomstrer nå... til humlenes store glede...


Lavendel er på spranget til å blomstre...


Timian...også en glede for humler og mennesker..


Akeleien er den grasiøse og overraskende blomsten...
plutslig er den her...og så er den dukket opp der...

Hagegleder en junikveld....
jeg er så glad for min lille hageverden...
som jeg kan nyte på
GRØNN RESEPT :))

13 kommentarer:

Saras stove sa...

Mange flotte bilder!

Fru Friis sa...

Dejlige billeder :o)
Peppermynteblomsten kender jeg slet ikke, hvor er den fin...

stallnilsen sa...

Kjempeflotte bilder fra dæ, det e så artig og følge med i blomsterbedene, noe nytt dukker opp hvær dag, løvemunnene mine står i knopper, e ennu ikke kommet i blomst, gleder mæ til de springer ut, for de e så nydelige, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :)

Helene Orskaug sa...

Så nydelige bilder fra hagen din! Jeg elsker den blå klematisen:o)

Ha en godn natt;o)

Heleneklem

Mariann sa...

Fin peppermyntebusk. Jeg hadde den noen år, helt til det kom er ekstra kald vinter. Mye annet fint som blomstrer hos deg også.
Så flotte skilt du viser i forrige innlegg, kjempefine.

Unknown sa...

Så nydelig ,det er gøy og ta bilder så nære og se de på pcn etterpå , det er så mange detaljer som kommer frem.
Peppermythe blomst har jeg ikke sett før ,,et lite kunstverk,,
God onsdag ,Marit.

Lunalei ;-) sa...

Flotte bilder - og artig med slike nærbilder. Da kommer detaljene, som man kanskje ikke har vært klar over en gang, veldig godt fram!!!
Og jeg er enig i at man roer seg veldig ned når man tusler rundt i hagen - det er balsam for sjelen!!!

Peppermynteblomst er noe jeg må se nærmere på - er det en som overvintrer???

Mvh Hagealven

Kari sa...

Som alltid masse fint å titte på hos deg! Jeg har også en Jackmani som jeg venter veldig på. Selv om jeg bor i sone 1 ser det ut til at det meste blomstrer seinere hos meg enn hos mine Hagebloggvenner. Ja, ja , den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Ha en flott dag :)

Inger Marie sa...

Peppermyntebusken er vintergrønn og herdighetsone på 3.
Min står i et bed inn til veggen, men tenkte jeg skulle dekke den litt første vinteren...så får vi se hvordan det går.
Den anbefales! flott duft og farge, bladene er mørk grønne og blanke.
God kveld til dere alle:)

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Mye fint som blomstrer hos deg nå, og man får dobbeltglede av å ha festet dette på bilder!

Elins reiseblogg sa...

Ja, Percy Wiesmann er bare helt nydelig!

Jeg så en peppermynteblomst hos min søster forleden dag og fant ut at en slik må jeg bare ha :) Og akeleiene dukker, som du sier, opp både her og der. Det er derfor jeg bare elsker dem! Og de får stå, uansett hvor det er. Jeg er ikke så nøye på slik jeg. Greier liksom ikke å ta vekk noe bare fordi de ikke er på "rikig sted". Og hvem bestemmer forresten over hva som er riktig og ikke? :))

Kari K. sa...

Jeg liker spesielt godt prestekragebildet!

Roser og Patina sa...

Nydelige bilder av vakre planter i hagen din! Hagen er den beste medisin:) Vårt eget lille paradis! Ønsker deg en kjempfin helg. Klem Ellen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...