søndag 13. november 2011

Kremmerhus...


 Kremmerhus er en klassisk julepynt ..
En gammel heklet brikke
limt på et kremmerhus av stivt papir..
og et smalt gullbånd til å kunne henge den opp med
og litt buksbom som ligner på tyttebærlyng...


og et kremmerhus av lammeøre passer også inn...


den har jeg fylt med skimmia fra hagen...


Lager flere av samme materiale og plusser på noen
 istapper av glass...
grenen har jeg malt hvit...ser litt frostet ut...
dette kan like gjerne henge på en vegg
eller i vinduet...:)

God søndag alle sammen:)))



19 kommentarer:

Turid sa...

Utrolig lekker pynt, veldig julete. Passer fint for meg som har begynt å glede meg til jul allerede. God søndag til deg også.

Elzie sa...

Så snyggt det blev. Den där med duken tror jag att jag ska ta efter. Har ju massor av dukar, haha.
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Elzie

Gabi sa...

Fantastyczny pomysł !
Pozdrawiam Gabi.

Underberget sa...

Vakkert og dekorativt! Så fint det var med flere på en grein ved vinduet:-)

stallnilsen sa...

Så flotte kremmerhus du lager, har sagt det før, du er kjempeflink med hendene dine, ha en fin søndag, videre, hilsen Lisbeth :O)

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilka söta strutar av fin spets! Vilken bra idé, jag har faktiskt spets liggandes som jag funderat på vad jag ska göra av. Tack för fint tips.
Tack för alla kommentarer hos mig.
Kram Maria

Hverdagsglede!! sa...

Så kjekt at du bruker så mange forskjellige naturmaterialer i dekorasjonene dine! Jeg har lært av deg at lammeører er veldig fine og kan brukes til flere ting.
Takk takk =)

Nydellig sammensetning i dag og hos deg.
Ønsker deg fortsatt fin kveld!

Unknown sa...

Å de er så fine , det minner meg om farmor hun heklet kremmerhus og hadde rosiner og mandler i dem.

Ha en fin kveld , klem Marit.

Fjellets datter sa...

Mange fine kremmerhus du har laget, de lammeørene dine er såå søte, blir ikke lei av å se på de.

Fortsatt god søndag.
Klem fra Kristin

Ingrid Andrea sa...

Helt lekkert! Jeg angrer for alle heklebrikker jeg har gitt til gjenbruken...tror jeg må ta en tur dit å lete etter nye:)
Takk for du deler av din kreativitet, klem

Unknown sa...

Så fine kremmerhus.
Ønsker deg ei kreativ uke.

Kari K. sa...

Og jeg henter inspirasjon hos deg! Jeg har også laget kremmerhus. De er i papir. Lykke til med julekurver. Jeg kommer med flere tips og eksempeler.

Unknown sa...

Hei igjenn ;) lager hjertene av papir og kopierer over på stoff etterpå :)
Veldig artig,kan bruke mye forskjellig.

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så vakre og dekorative kremmerhus du har laget. God ide, tror jeg må se om jeg finner noen heklebrikker.
Ha en fin kveld!

Landbohaven sa...

Smukke kræmmerhuse.Tak for kigget.

Roser og Patina sa...

Så vakkert Inger Marie:) Det ble et utrolig nydelig stilleben! Jeg hadde faktisk en slik hvitmalt eplegren med ekte lav på som "Juletre" på veggen for to år siden:) Alltit gøy å se hva du finner på:) Ønsker deg en ny herlig og kreativ uke. God klem fra meg:)

Merethe sa...

SÅ fint!! Bladene fra lammeøre er disse ferske når du bruker dem slik til kremmerhus? Tenkte jeg skulle flette noen kremmerhus i pilkvister. Også pynte disse til jul. En herlig blogg du har...elsker jo også hage og blomster. :) Takk for koselig hilsen hos meg. Klem Merethe

Bea sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har och bjuder på en mängd fina och kreativa alster.
Fint med strutarna och jag får genast lust hämta lammöron :)
Ha en trevlig kväll! /Bea

Kari sa...

Nydelig stilleben :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...