torsdag 24. november 2011

Kuler og kål......


 Det nermer seg 1.søndag i advent...
og lilla er jo adventfargen...
men lilla er ikke helt min greie...så jeg tenkte litt
alternativt denne gangen...


Et avlangt tinnfat..kjøper de på loppemarked for
nesten ingenting..
lammeøre..igjen :)...rødkål (!)...
og litt sølvtråd på snelle...


 ...så lager jeg kuler av avispapir i ønsket størrelse
rødkålbladene formes rundt aviskula
og festes med sølvtråd...
SE..den fargen....fantastisk :))


 ...lammeørene limes på billige julekuler
og vikler også der med sølvtråd...


...og da er det bare å fordele kål og kuler på fatet
med t-lys i sandkakeformer og litt einegrener..

En koslig stund med litt pyssel...
... musikk og levende lys :))



18 kommentarer:

Unknown sa...

Så lekkert ,kålfargen er bare flott til sølv.

Her lukter det surkål , jeg lager surkål til et julebord i morgen som vi skal ha med venner.
Alle bidrar med litt og jeg er sjefen over ribba og rødkålen.

Ha en fin kveld , klem Marit.

November- symra sa...

Utrolig flott farge på rødkålbladene, og veldig fin kontrast til det grågrønne. Hvor lenge holder kålet tro?

Underberget sa...

Så kreativt! Veldig fint med sandkakeformer som te-lysholder og einegreinene innimellom:-)

Fru Friis sa...

Så gjorde du det igen... :o))))

Sabelhagens Olivlund sa...

Jag har samma känslor som du för lila:)). Inte helt min färg, men i år tänker jag nog få till ett litet arrangemang med lila inslag.
Ditt arrangemang är jättefint och ser så naturtroget ut med levande material! Bra idé med kakformarna, de har jag flera i lådan.
Ha de gott!
Kram

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Fantastisk kreativt! Dette skal jeg ta med meg som tips - kanskje til neste ukes lille sosiale førjulssamling med medbrakt mat på jobben (der vi også jobber med kål og grønnsaker).

Du er kjempeflink og inspirerende!

Hos meg er det mest stress, sjukdom og bloggtørke som råder, så da er det sååå koselig å ta runden til disse kreative sidene.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, nu blev jag sugen på att pyssla...jättefint!!!

Elzie sa...

Vad fint det blev! Så mycket man kan göra av grönsaker som man inte hade en aning om, haha.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

Fjellets datter sa...

...utrolig hva du får til...et "oppkomme" av ideer...så lekkert..jeg bare nyter av alt du kreerer...

Fortsatt god kveld til deg...
Klem fra Kristin

Magna sa...

Lekkert! jeg er så imponert av det du får til. Det ser så enkelt ut, men du har en utrolig kreativitet da. Det begynner å krible litt for å prøve noe selv...
Ha en koselig kveld!

Soportales 8 sa...

Det vakre kål baller ... ser flott med sølvtråd ... :-)
Ha en fin helg!

Drømmeriet sa...

Det ble lekkert ja Inger Marie! Da går tankene videre, lysegrønn kål..og en dunge rosenkål..nøtter...:))

Anne sa...

Dette er bare til å nyte ...som alt annet du tryller fram.
For en lekker farge på kål og kuler.. og satt sammen med einer og de formene er det bare så lekkert !
Du er bare helt utrolig !!
Klem Anne

Turid sa...

Dette var bare helt utrolig lekkert, inspirasjonen kommer sigende på meg, tusen takk. Ha ei kjempefin helg.

Anne Marit Telle Sæta sa...

Hei! Det er så moro å komme innom bloggen din! Allid noe flott og morsomt, fine bilder også:) Ha gode dager, klem fra Anne Marit

Anonym sa...

Hei Inger Marie! Takk for meldingen ... Jeg er alltid glad når jeg leste noe fra deg! Du er i Tyskland? Hvor nøyaktig? Dine ideer er like gode - baller å pakke i rødkål etterlater meg fortsatt aldri streifet meg ... Awesome !!!!! Jeg ønsker deg / dere en flott helg i advent, og sende hilsener fra Waldhaus, Christine

Gabi sa...

Witaj Inger Marie ...
Po raz kolejny podziwiam Twoje pomysły i dekoracje... są świetne !
Pozdrawiam Gabi.

Inger Marie sa...

Hei alle sammen:))
Sååå gøy at dere likte mine
"kål-kuler"...og for de flotte superlativene dere gir meg...
Jeg blir både glad og rørt:)
Takk...TAKK :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...