tirsdag 20. mars 2012

Utedag...


Idag har jeg virkelig jobbet...

..det kjennes både i rygg og slappe
vintermuskler...
Planen var å legge heller fra inngangen og bortover
mot terrassen og hagen...


..noen gamle og mosegrodde heller lå på baksiden
av huset....til ingen nytte...
Så var det frem med spa og spett...
snor for å få det litt rett og plank for lik avstand...


...mosen ser litt brun ut...men tror den blir grønnere
 når den blir våt og varmen kommer...
..jeg velger å la mosen være på
 fordi jeg syns det passer til gamle heller...

Skal så til med litt gressfrø i sårkantene etterhvert...


På venstre side er vårbedet langs kjøkkenveggen...
..krokus og primula og den store julerosen...
senere kommer det både tasetter, hyasinter
påskeliljer og tulipaner...


Når vi først er ved inngangen...
vil jeg vise de flotte gamle krukkene som står 
ved trappa...
De er av betong og har prydet trappen siden huset var
satt opp for over 90år siden...


..og det er to stykker av de...passe avskallet 
og med rett patina...
Hvilken lykke å eie slike klenodium...:)
Plantene oppi er pieris som jeg plantet i fjor..
de er vintergrønne og har klart
vinteren bra.

Nå blir det en kveld i go`stolen
syns jeg fortjener det idag..:))


19 kommentarer:

Turid sa...

Så flink du er, det er deilig å være ute nå. Resultatet ble kjempebra :)
Fine heller med mose på. De gamle krukkene du har... siklekrukker. Lekre er de, ikke mer å si om det.
Kos deg i tirsdagen

Fru Friis sa...

Jeg syntes det er helt ok at smide benene op sofaen iaften, du har sandelig været flittig, - og flot ser det ud. Det er nogle meget skønne krukker du har dig, og sjovt når du kender deres historie.

Må jeg spørge dig om du har modtaget de frø jeg sendte til dig?? Eller er de måske endt i en helt anden norsk postkasse... c".)

Underberget sa...

Så flink du har vært:-) Hageganger er koselige og det er fint å kunne gjenbruke gamle heller. Likte veldig godt de gamle krukkene ved inngangsdøra di, helt enig at de er et klenodium! Ha en fortsatt fin kveld. Klem fra Berit

ps. Har du sett at det skal være bloggtreff i Buskerud, hvis du ikke synes veien blir for lang ville det være så koselig å se deg der:-)

stallnilsen sa...

Du har jammen vært superflink idag, tungt arbeid, og du fortjener virkelig og slappe av nu, himmel kor masse blomster i vårbedet ditt, du snakker om etannet klima dere har enn vi her i nord, det e så fint i vestfold, har flere kjente på Stokke og i Sandefjord, så der pleier vi ogvåre av og til :O)

Ha en fortsatt fin kveld hilsen Lisbeth <;)

Hverdagsglede!! sa...

Så nydelige krukker - sukk =)Plantene og for den saks skyld he,he
Skulle gjerne hatt de ved inngangen ja.

Du er i ferd med å opparbeide vårens og sommerens muskelmasse forstår jeg.
Kjempe fint ble det med hellene.

Ønsker deg en god kveld!

Parkvegens Hageglede sa...

Så dyktig du har vært. Er det lov å bli bitte..litt.. misunnelig på det fine været du har. Her regner det, er surt og kaldt.. og det frister slett ikke til utearbeid etter arbeidstid.
Og de krukkene dine, skjønner godt at du er glade i de. Ha en fortsatt fin uke... Her er det meldt bedre vær til helga, så da så...

shabby chic og lavendel sa...

Må nok innrømme eg misunner deg fineværet eg og ;) Det er herlig å kunne være ute og jobbe i hagen. Eg er også enig i at slike gamle heller er aller flottest med mose på. Og disse to urnene du har på trappa var kjempeflotte!
Ha en fin kveld :)

Klem,Catharina

Sabelhagens Olivlund sa...

Men vilka snygga krukor!! Det är så snyggt med två stora krukor vid entrén tycker jag.
Bra jobbat med plattorna! Blir jättebra. Så fint det blommar i rabatten.
Ha det gott.
Kram Maria

Anne Marit Telle Sæta sa...

Så heldig du er som har krukker som har overlevd flere generasjoner! Flott med patina og planter som passer til! Godt å komme igang med hagearbeidet, og en kjenner at muskelene har hatt vinterferie!! Ha en god kveld i god stolen! Klem

Anne sa...

Jammen er det deg vel unt med litt avslapping og kos etter en så flott jobb !
Jeg lengter etter å være ute i hagen ..i dag lå tåka tett igjen og det har småregnet hele dagen.
Men .. plenen har fått sin dose med hønsegjødsel i dag og jeg er nok ikke særlig populær blandt naboene,,ikke akkurat parfymeduft ute .hi..hi..
Selv reiser vi bort noen dager.
Krukkene på trappa var bare så lekre !
Nyt resten av kvelden!

Gårdsjenta sa...

Flink du har vært!! :D
Deilig å få starte hagesesongen så tidlig!
Våknet til hvit bakke i dag, nedtur..

Lene sa...

Hvor har du dog været flittig i dag, så du fortjener helt sikkert at smide benene op i aften.
Det er nogle fantastisk flotte krukker du har - bare det var mine :)

Vivishagerom sa...

Så flink du har vært i dag. Enig med deg at mosen skal være på hellene.

Kos deg i go-stolen, det har du fortjent nå. Klem

Mariann sa...

Ser at du har benyttet finværet godt. Bra jobbet!
Flotte betongurner! Utrolig at de er så gamle.

Landbohaven sa...

Hvor har du været flittig i dag, så afslapning med benene oppe i aften er da ok.
Jeg kan rigtig godt li` dine krukker. De måtte gerne stå i min have.
Tak for kigget.

Asbjørg sa...

Litt av en jobb du har gjort der!
Og de krukkene er helt fantastiske!

Fjellets datter sa...

Himmel som du har jobbet! De hellene var flotte, og med mose passer de nok inn sammen med de vakre gamle krukkene. Ja, du får det til...og vår har dere visstnok fått!
Ha en god kveld i godstolen, det fortjener du etter all jobbing!
Klem fra Kristin

Vores have sa...

Hej Inger Marie.
Flotte billeder du viser.
Dejligt at gå og "arbejde" i haven.
Flotte krukke med pieris - en plante jeg syntes er utrolig smuk.
Tak for kommentaren på min blog.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente

ide-puffen sa...

Så deilig å få begynne utomhus igjen da. Vi sliter ennå med mye snø og tror du jaggu ikke det kom 10cm nysnø i går. Huff. Men det blir snart bar hage her også og jeg gleder meg såååå.
Fantastiske krukker du har. Tenk så gamle og ikke sprukket opp. Gode materialer da.

Kos deg masse ute
Hilsen en som er veldig misunnelig :))
Randi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...