fredag 14. juni 2013

Rødkattebusk...




Nå skulle jeg ønske bloggen hadde en duft-funksjon....
for Rødkattebusken blomstrer
men duften er vanskelig å beskrive.....




..vil si den dufter som liljekonvall/rose/duftsjasmin...




blomstene er egentlig litt usynlige...
henger på undersiden av bladene og kan ligne litt på stenfrukt-blomster...






..og bladene blir mer og mer rosa...
akkurat på dette stadiet er den flottest...med alle tre fargene....

Rødkattebusken er plantet ved en armeringsvegg..som nå er usynlig for den 
er blitt ganske stor etter noen år.....ved trappen fra garasjen og som 
leder opp til hagen...og veksthuset anes rett frem...




Fredag igjen...utrolig hvor fort en uke går...

Ønsker dere alle en 
God sommer-helg:)))



16 kommentarer:

4 i Kiellandsgata sa...

Den er fantastisk fin=) Jeg kjøpte en i fjor, og den ser ut til å trives. Jeg visste ikke at den lukter, så nå må jeg løpe ut i hagen for å kjenne etter=) Lukter den selv om den ikke har blomster? Så spennende=) Håper du får ei koselig helg=) Vibeke

Vivishagerom sa...

Kjempe flott. Denne er virkelig fin med sine to-fargede blader.

Klem

Unknown sa...

Sånn vil jeg ha, og jeg skulle også ønske det var en duft funksjons knapp (eller noe) :)

Fin fredagskveld!!

Et nytt landsbyliv sa...

Jeg visste ikke at den hadde dufr, eksrA grunn til å ha denne på prioritert liste for 2013 ! :)) Synes bladfargen er utrolig artig.

ElseT sa...

Eg har gått i fleire år og tenkt at ein sånn busk har eg lyst på, og den lysta vart ikkje mindre etter å ha sett di busk. Verkeleg flott, eg var ikkje klar over at blomane lukta.

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken vacker buske. Så läckert med alla tre färgerna på samma blad!
Doften låter underbar.
Ha en fin helg.
Kram Maria

Anonym sa...

Du tager altså nogle dejlige billeder! Både teknisk gode og fulde af stemning. God weekend til dig!

Fröpåsen sa...

Håller med dig, kameleontbusken är fantastisk! Vilka färger! Och när du beskriver blomning och doft vill man ju ha en!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Riktigt vacker!
En sån vill jag också ha.
Stor Kram Annelie ♥

idehaven sa...

Nej hvor sjovt et navn. I Danmark hedder den kamæleonbusk - det er vel også lidt morsomt.

Vi har stort Havemarked lørdag, så jeg skal være udhvilet.

God helg
Helga

idehaven sa...

Nej hvor sjovt et navn. I Danmark hedder den kamæleonbusk - det er vel også lidt morsomt.

Vi har stort Havemarked lørdag, så jeg skal være udhvilet.

God helg
Helga

Marit sa...

Så vakre bilder du har tatt! Kattebusk er en nydelig plante :-)

Ha en fin helg!

Merethe sa...

Du har også et meget flott eksemplar av kattebusken. Flotte bilder. God lørdag. Klem Merethe

Bettina Bäck sa...

Trevlig helg på dig också! Å, det är faktiskt nästan så jag känner doften nu när du skriver om den. :-)

stallnilsen sa...

Så nydelig Inger Marie, så synd ikke bloggen din kan sende ut duftene av alle dine vakre planter og busker.

Til innlegget under, du har virkelig en vakker oase der hos deg, skjønner godt du koser dæ.

Ha ei fin helg videre.''

Lisbeth ;)

Jannibele sa...

Trenger ikke duftknapp, når du gir oss sånne flotte beskrivelser at vi kjenner duften:):) Lekkert! Ha en trivelig søndag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...