søndag 5. januar 2014

En fin søndag...




..hos meg idag...
vindstille og lettskyet...glimt av blek vintersol....
5-6+grader og en hage som faktisk har flere
blomster-opplevelser å by på....




...schneewitchen står med knopper og blomst...
selv om de ikke ser helt topp ut...
og fargen skal jo være hvit....




..julerosene er kjempeflotte nå...
lange stilker og store blomster..og masse knopper...







...buksbom kulene er fine året om....en godt spist solhatt er dekorativ likevel...




..lammeører med nye fine blader...






..humlestigen..
grenene til humleplanten er rustbrune nå på vinteren...






...eføy veggen mot lysere grønn buksbom...og en liten bambusplante..




...digitalis sprer frøene sine helt vilt...
litt flytting må til her....




..eføy..buksbom og mange av de andre vintergrønne
plantene er så viktige i hagen nå på vinteren...
de gir den grønne fargen 
men også form og struktur til hagen...

Jeg så også krokus og hyasinter på vei opp av jorden idag..
den milde vinteren gir mange hage opplevelser
...fint syns jeg...
kaldt og isete var det nok av ifjor...:)

Det var en liten runde fra hagen min som jeg
deler hos Vivi med Helgegleder...:)






21 kommentarer:

Meta sa...

Det är härligt att se de som spirar i trädgården nu. Jag bara undrar hur det blir framöver, kommer de att klara sig eller .....
Kanske den riktiga våren inte kommer så tidigt i år.
Ha en fin fortsättning på det nya året.
Kram Meta

stallnilsen sa...

Hørte på radioen at det skulle komme en kuldebølge sørpå til uka, og da spøker det vel for det som er kommet opp vis kulden kommer, ser å yr at kulden skal komme hit og i neste uke,

Ja merkelig vinter både i nord og i sør.

Fine bilder Inger Marie, ha en fin søndag videre.

Lisbeth :O)

Hilde sa...

Det er en helt merkelig vinter - nesten litt engelsk... Her titter også løkplantene frem, så jeg håper kong vinter har en tykk dyne å by på når han finner det for godt å komme...
Hilde

Unknown sa...

Fine iagttagelser du har gjort i haven. Der er jo meget at se på, hvis bare man åbner øjnene.
God søndag!
Kærlig Hilsen
JetteMajken

Martin sa...

Det ser ut som om bildet av eføyveggen med den lysegrønne buskbomen er tatt på en helt annen tid av året.

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Beautiful autumn the winter.
Your plants look great.
Great pictures.
I wish you a nice week.
Greetings.
Lucia

Bjørkvold besøkshage sa...

Godt nytt år! Fint når det spirer, gror og blomstrer, men det er vel ikke slik det skal være i januar? Her er hele gårdsplassen snøfri og jeg bor i innlandet. Det har aldri skjedd i januar før. Neste helg skal gradestokken ned på -10 grader, så da er det bare å håpe på at det kommer en del snø til uka. Nå skal jeg ut å putte de siste tulipanløkene i potter. Bedre sent enn aldri.

Marina sa...

Så härligt att se lite grönska i rabatterna. Jag hittade också lite grönt här i går.

Ha det bra!

Vivishagerom sa...

Du verden, det er jo nesten vår hos deg. Jeg var også en runde i hagen i går, men hos meg er det lite å finne.
Kjempe flott helgeglede, som varmer et hagehjerte.

Ønsker deg en fin ny uke. Klem

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbart att se! Så fina bilder, julrosen är så söt.
Du har fotat så jättefint.
Ha en skön kväll
Kram Maria

Christine sa...

Så koselige bilder fra hagen din :)
Den milde vinteren gjør nok at spiringen blir tidlig i år ja.

Takk for nyttårshilsen inne hos meg. Godt nyttår til deg også.

God klem fra Christine

Anonym sa...

Ja har du sett og nå i januar da, her er plenen irrgrønn.
Vi får håpe på litt snø før kulden kommer, for vi slipper vel ikke unna den.

koselig rundtur i hagen din Inger Marie, god kveld fra Marit.

hagen vår sa...

Hei! Jeg nyter den engelske vinteren så lenge det varer. Nyter dine "engelske" bilder. Ha en fin kveld! Anne

Eli Johannessen sa...

Hvis bare vinden stilner og regnet stopper skal jeg gjøre som deg..gå ut i min hage å se om noe skjer der ute! Ha en fin uke :-)
Mvh Eli

Kari K sa...

Fin stemning!

Gårdsjenta sa...

Så fine hagebilder! Her skulle det vært tykt med snø nå, men kun slaps og gjørme... Hva slags busk er den med røde år ved buskbommen din? :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Koseleg med ei hagevandring på denne tida av året også:) Håpar plantane dine ikkje tek skade av kulden... når den kjem.

Ranten sa...

Takk for turen! Her er det også mildt og julerosene blomstrer så vakkert :-) Ønsker deg en flott ny uke!

Ingvill Mydland sa...

Så kjempeflotte juleroser! Og nydelig mørkegrønn eføy, sannelig vintervakker! Herlig at det til og med er roser som blomstrer nå. Ikke til å tro.

Unknown sa...

Godt nyttår til deg og.Fine bilder,ser vi har likt vær :o)
Har to juleroser på trappa som blomstrer for fullt men de ble kjøpt før jul da ;o)Og små revebjeller er det over alt her og.
Ha ei fortsatt fin uke.

Rosehagen sa...

Hei;)
Fantastisk vår i januar;) Men vi får nok vinter snart. Håper at det kommer litt snø med kulden slik at hagevekster berger. Jeg lurer på om jeg skal ta opp noen av løkene som har kommet med blomsterstilker?!
Ønsker deg fine dager;)

Klem fra Ann-Mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...