tirsdag 18. februar 2014

Italienske godbiter....




Woou...en fantastisk respons
på mine små flytende stearin-skåler..!
Takk...
 fine bloggvenner...
det gleder og varmer..:))


******

Dagene går fort..og vi nærmer oss våren
for hver dag...
men ennå er det et stykke igjen før vi kan ta
fatt på den herlige hagesesongen...
da kan det være hyggelig å drømme seg litt bort...

Jeg har hygget meg flere kvelder her på pc-en med
Italienske hager..
presentert av den inspirerende 
Monty Don...
og dette MÅ du få med deg....





Han starter i Roma..

og jeg har tatt meg tid til å høre på historien han forteller..
om hvorfor hagene ble til...
hva var formålet med anleggene...
hvem skapte de...og hvem var de som fikk nyte prakten...
for bedre å forstå de Italienske hagene....


Navn som Medici....Farnese...Sforza...
mektige familier
som vi kjenner fra Italias historie...ikke bare knyttet til Vatikanet..
men også til Italias hager...


En fantastisk reise...
mektig...inspirerende..en sann fryd for sansene...


Del 1 er fra Roma...og i de neste 3 delene tar han oss
med både nordover og helt sør...

Linken til filmen ligger under bildet.....

Jeg sier bare...NYYYT..:)


Ønsker alle en nydelig kveld:)






13 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Inger Marie

Tak for linket. Jeg vil se det i weekenden.

Fortsat god uge!
JetteMajken

stallnilsen sa...

Å så nydelig :)

Ha en fin kveld.

Lisbeth :p

Marit sa...

Takk takk, dette er så herlig å se på. Nydelige hager i Italia.

Fin kveld ønskes deg.

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Thank you. Italian was the gardens are very beautiful.
Greetings:)

Meta sa...

Verkligen härligt där skulle man vara.
Tack för länken
Ha en fin mitt i veckan dag
kram Meta

Aud sa...

Takk for tipset :-)

Ranten sa...

Spennende! Takk for infoen :-)) Hagestoff blir vi aldri lei av?!

Lin sa...

Ja virkelig stas!
Nimfa er på toppen av min liste over hager jeg skal besøke i vakre Italia!
Nå er han jo igang med Frankrike også, ikke færre vakre der :)

Rosor och Akvileja sa...

Jaa, jag älskar Don och hans program. Det finns bara alldeles för lite av den mannen på tv! Tack för länken.
Ha det bäst. Åsa

Turid sa...

Wow, det er nok italiensk som må til nå når snøkaoset er komplett hos meg :)
Klem fra Turid

Unknown sa...

Takk for tipset!!

Bille sa...

Takk for tipset! Liker sånne program, og nå gleder jeg meg til å se det til helgen :)

Huldra sa...

Oh.. Jeg vil til Roma! :D
kjenner at balkongen skal fylles med så mye som mulig som kan få plass der ute i sommer.
Nydelige stearinlysskåler ja. Flott idè, og veldig så dekorativt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...