onsdag 25. februar 2015

Lily of the Valley....




...syns det er et så vakkert navn på 

.....LILJEKONVALL....




...nå finnes de i blomsterbutikkene....
ikke den billigste blomsten...men akkurat hva vi trenger nå...
noe som minner oss om hva vi har i vente....









Vakker nok..bare pakket i gråpapir med hyssing...
men jeg tok de med ut i veksthuset og forandret litt på uttrykket....






...brukte en dobbel-potte...slike som henger sammen...
og litt av gresset som står i hagen...ble til en krans rundt pottene....
...det skal vel ikke mere til...?




...og for en duft...
fyller hele stua med liljekonvall duft...

Når de så er blomstret over...
setter jeg de lyst og kjølig til våren kommer
da får de flytte ut i hagen..der de vil komme igjen år etter år....


Herlig med vårblomster!







22 kommentarer:

Lykkelig i hagen sa...

Nydelige liljekonvaller! Jeg synes også det er fint å kjøpe blomster med løk eller rot. De både holder seg lenger og kan plantes ut så de kan glede oss om og om igjen. Ha en fin kveld! Hilsen Anne-Kristin

livihagen.blogspot.com sa...

Så fantastisk. Så kreativt tillaget av deg. Og duften, jeg synest nesten jeg kjenner den. Dette er blomster som minner om barndommen. Skogsbunn full av liljekonval. Ha en fin kveld!

Marit sa...

Så fine de er! Det engelske navnet er veldig vakkert ja. Synes jeg kjenner duften helt hit :)

Ha en fin kveld!

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackra de är liljekonvaljerna! De fanns här i trädgården när vi flyttade in, men är borta sedan länge tyvärr. Då hade inte mitt trädgårdsintresse vaknat riktigt.
Jättesöta i dubbelkrukan, och vilket bra tips att ta gräs runt. Tokgillar alla dina arrangemang.
Kram Maria

Humlehagen sa...

Å, dette var nydelig - herlige bilder! :)

angie sa...

den liljekonvall er søt, jeg liker duften og elegant utseende !!! Dessverre kan jeg ikke ha en kald ramme, vil jeg kjøpe det, hvis de finnes på gartner !!! elsker hilsener og en fin kveld ønsker angie

juve aríns sa...

Este ano vou plantar esta convalaria, é ben bonita esta planta

Vivishagerom sa...

Nydelig blomst, med en nydelig duft. Husker at dette var min yndlingsblomst, når jeg var ei lita jente.

Flotte bilder.
Klem Vivi

HWIT BLOGG sa...

Åhh den är helt ljuvlig, kan känna den härliga doften! Underbara bilder också...
Varm kram till dig,
Titti

stallnilsen sa...

Å har du kjøpt liljekonvaller, det har æ aldri sett i hagesentret .
De er så nydelig og du er så flink til og få alt så fint rundt dæ :)

Fine bilder.

Lisbeth :O)

Meta sa...

Den underbara blomman är min landskapsblomma här i Gästrikland där jag är född. Nu har jag Linnea där jag bor i Småland.
Den finns på min koloni både vit och rosa.Jag bara älskar den när skolan har avslutning då brukar den blomma som mest här hos mig.
Ha en fin och skön vårdag
kram Meta

Laura sa...

Oh how I look forward to these sweet blossoms when they grow wild in my yard… your photos are beautiful!

Anette sa...

Så fantastisk fine bilder av en blomst som er noe av det vakreste som finns :)

Turid sa...

Så utrolig vakre med den deiligste duft en kan tenke seg :) Åååå som jeg gleder meg til de dukker opp i hagen igjen.

Aud sa...

Ja, liljekonvall dufter vår :-)
Nydelige er de også.

Jannibele sa...

Åååh, vakre vakre liljekonvallen. Vekker barndomsminner. Den hemmelig plassen hvor vi kunne finne dem hvert år. Ikke fortelle andre - bare min plass:) På Enerhagen vokser de overalt langs veiene og i skogen bak hagen vår. Jeg kan svømme i liljekonvaller...og det gjør jeg. Gleder meg til gjensyn med dem. Ha en god kveld.

Olea sa...

Hei :)
Så vakkert og så enkelt, du er så flink til å lage så mye vakkert !
klem :)

Hageidyll i Sonvika sa...

Vakre liljekonvaller!!
Må nok vente til de dukker opp i hagen.
Allergi tilsier stort sett ikke blomstrende planter inne. Men vi får nyte bilder.
God helg:-))

4 i Kiellandsgata sa...

Liljekonvall er en av mine favoritter=) Det husker jeg at jeg plukket sammen med min mor da jeg var liten. De lukter supergodt=) Drømme, drømme=) Vibeke

Hverdagsliv det gode liv sa...

Nydelig! Jeg elsker disse vårlige løkplantene, men liljekonvall har jeg ikke kjøpt enda :o) Tusen takk for herlig inspirasjon! God helg til deg! Klem fra Nina

Unknown sa...

Har et tøyskyllemiddel nå med Liljekonvall- det lukter jo så godt :)
Og hvitt og grønt, det er jo bare vakkert !

God helg klemmer fra Monica

P.s Det er inne på bloggen til svigerdatteren og på siden på face det blir skrevet om Livet på Metbäcken :) En sjelden gang her !

Ingvill Mydland sa...

Så søte bilder, stilig det med papir på!;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...