mandag 30. november 2015

Desember står for døren....




....Advent....
Denne helgen har vi funnet frem advent-lysene 
og andre ting som er tradisjon for tiden vi går inn i......

Jeg liker å lage nye varianter av advent-lysene hvert år...
men denne gang greide jeg ikke å bli enig med meg selv...
så da ble det to advent dekorasjoner....
( dere tenker sikkert...hjelpes meg...er det nødvendig..)

..nei det er ikke nødvendig...men veeeldig gøy..:)






Den første....med kunstig snø og einer...en lekker hvit rose...
en gren med vrihassel...








Den andre...enkel grenkrans der jeg bare har stikke inn de ulike grønne
og noen gamle grener med gåsunger jeg hadde liggende...
og to nyanser av rosa/grå lys...


























Den lille sukkulenten er så søt..grågrønn og vinteraktig...
og litt kongler må til..


De siste dagene har vi hatt så nydelig vær...
og her jeg sitter... ser jeg utover Oslofjorden...blikk stille og klart fint lys...
lysene fra Moss blinker på den andre siden og Colorline glir forbi
som et juletre...
snart viser månen seg...
det blir nok minusgrader i natt og...:)







12 kommentarer:

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Inger Marie
Beautiful are both Advent wreaths.
Cleverly done.
Advent greetings.
Lucia

Ranten sa...

Ulike men veldig lekre begge 2 :-)) Selv har jeg ikke kommet het i gang med julen enda, men de første julegavene er i havn ;-)) Fin uke!

Anonym sa...

Jeg kan godt forstå at du måtte lave begge adventsdekorationer. De er smukke begge to :-)
God uge til dig!
Kh Nana

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättefina adventsljusstakar du gjort, lika fina båda två.
Åh så mysigt att sitta och se ut över Oslofjorden.
Kram Maria

Meta sa...

Vad fin den andra kransen är som ett smycke. Låter som du har en härlig utsikt att njuta av. Det är vackert i Norge tycker jag kommer säkert på fler besök ett annat år.
Ha det gott i veckan
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Jättefina dekorationer och adventsljusen i flaskorna tycker jag särskilt mycket om. Så vackert det låter med ljus och utsikt över Oslofjorden!
Allt gott
Anette

hagen vår sa...

Hei1
De ble veldig fine. Så deilig det høres ut å sitte og se ut over Oslofjorden.
Ha det så godt! Anne

Unknown sa...

Nydelige begge to :)

Så herlig utsikt du har- havutsikt er jo det aller beste.
Ja det ble minus grader her også i natt, er frostroser på vinduene.

Ønsker deg en fin dag - ha det fint :)

Klemmer fra Monica

Siddis back home sa...

Veldig fine advent staker du har laget! Ha en herlig før julstid!

www.AnettesFlora.com sa...

Hi hi god ide med to adventsdekorationer, begge meget smukke, kan specielt godt lide at du har forskellige nuancer af lys i kransen, for mig helt nyt!

PS min krans er også færdig og hængt op, med den er ikke på bloggen endnu, det kommer en af dagene:-)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Koselig med mye lys i adventstiden, går jo fint an å ha mer enn en adventsstake.
Hilsen Ingeborg

liljer og konvaller sa...

Fant akkurat bloggen din. Nyyydelig! Passe blanding mellom hage og blomster. Denne kommer jeg til å følge! Tusen takk for all inspirasjon! Ina :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...