torsdag 24. november 2016

Fra jord til bord....










I dag har jeg gravd opp to bøtter med Jordskokk...
de kan stå i jorden gjennom vinteren..
jeg har i februar funnet fine jordskokk under snøen...men om det blir mye tele 
er det vanskelig å grave de opp...
så nå er vi sikret tilgang utover vinteren...





Jeg lagrer de i garasjen med litt jord over...da holder de seg spenstige og fine...





...det ble brått slutt på oppryddingen i høst...
så grønnsakshagen står som den står...




...overskyet og ganske lite dagslys idag...gir en spesiell
stemning i hagen nå når trær og busker står
uten blader....













..og som overskriften sier
...fra jord til bord....
det ble Jordskokksuppe med sprøstekt bacon og hvitløksbrød...
rett og slett en nydelig middag:)







6 kommentarer:

Marit sa...

Så flott avling da! Vi kjørte gjennom Horten idag, og der er det jo ikke et snøfnugg :)
Her ligger en hvit isete kappe over hele hagen :(

God kveld og god helg!

Meta sa...

Hoppas också fått satt skockor till ett annat år. Det fattas plats just nu. Men jag älskar den soppan så nog ska det bli allt.De ser så fina ut i dina hinkar.
Ha nu ett fint slut på veckan snart är det Advent och vi får tända ljus.
Kram Meta

Caroline sa...

Denne suppen så deilig ut!
Jeg har en hel del jordskokk selv,men har aldri brukt det til noe annet enn å spise de rå.

Gratulerer med vel overstått foressten:)

Klem Caroline

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Så flotte jordskokk, jeg har også, men har ikke høstet ennå, bortsett fra til en og annen middag. Vi bruker mest i potetstappe og som puree. Hvordan oppbevarer du de du tar inn?
Ha en fin helg, hilsen Ingeborg :)

Villrose sa...

Takk for at du minte meg på det!
Jeg har jo en skokk med jordskokker bak epletrærne...
Har aldri gravd opp knoller, for jeg bare glemmer det.
Kjempegodt med suppe og mere til.
God helg!

Aud sa...

Mmm, så deilig det ser ut :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...