lørdag 5. november 2011

Lær å lage grønne kranser...

Lager du dine egne kranser til jul..?
Det er ikke så vanskelig... her kommer et lynkurs..


 Dette trenger du..
Et underlag  til å binde kransen på som en halmkrans,
ståltråd eller lag eget underlag som vist ..HER
Grønt...det du har..jeg har valgt
sypress, to tuja typer, barlind...
Bindetråd og tang.


Klipp det grønne i passelige lengder..
legg de oppå/rundt underlaget
og bind rundt med ståltråden...
Jeg er høyrehendt..jobber da FRA venstre og rundt.


Så veksler jeg på de ulike grønne baret, slik at de blir
farge og struktur spill i kransen...


..vikler rundt og rundt...


..vola`...ferdig grønn krans :)
Så velger du hva og hvor mye du pynter kransen...


Jeg valgte denne gangen å ha den litt nøytral..
for senere å fiffe den mere julete...

Det er så hyggelig å ha en krans på døren
eller inne på veggen...
når du først setter igang å binde
blir det fort maaange kranser :))

Håper du ble inspirert til å binde kranser..
også hyggelige gaver å gi bort..:))


13 kommentarer:

Mariann sa...

Veldig flott krans. Det ser så enkelt ut når du viser det her.
Ha en fortsatt fin helg!

Gabi sa...

Cały czas zaglądam do Ciebie i bardzo mi się podoba to co robisz.
Pozdrawiam serdecznie.

Sabelhagens Olivlund sa...

Klart man blir inspirerad av din fina krans. Jättebra beskrivning. Jag tycker det var fint att den var så enkelt dekorerad. Ibland kan det vara fint med 'less is more'.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram Maria

Anne sa...

Så koselig at du ville bli med på giveaway hos meg !
Jeg koser meg alltid her på bloggen din og henter mye inspirasjon.
Flott krans!
Jeg liker å lage dørkranser både til eget bruk og som gave.
Nå starter det snart.
God helg !
klem Anne

Anonym sa...

Flott tips! Har ikke vintergrønt å klippe, men kommer helt sikkert over greiner etterhvert. Blir alltids rester når juletreet er satt på plass i foten :)

Ha en fin søndag :)

Lin sa...

Åhhh den var kjempefin! Takk for tips!

Fjellets datter sa...

Så morsomt at du lærer bort! Kanskje til og med jeg kunne klart dette. Nå er det forresten ikke mye morro å være ute, iallefall om man skal finne noe grønt, det regner og regner.
Ønsker deg en god søndag.
Klem fra Kristin

Kari sa...

Akkurat hva jeg ventet på ;)
Har aldri tenkt på å blande Tuja og barlind før. Takk for supert tips.
God søndag til deg :)

Landbohaven sa...

Det ser let ud når du viser det her.
Tak for tippet.

Oleiv Lene sa...

Ja denne oppskriften trengte jeg nå, for jeg har noen busker jeg kan klippe litt av, og ikke minst, jeg må ha en krans ved inngangsdøra for å kvikke litt opp. Masse lurt og nyttig på bloggen din:o) Ha ei fin uke!

Gabi sa...

Inger Marie... dziękuję za miły komentarz u mnie.
Pytałaś czy rozumiem co piszesz do mnie... tak, rozumiem.
Tłumacz Google sprawuje się dobrze...
Pozdrawiam ciepło...

Gabi sa...

Inger Marie, zapraszam na mojego drugiego bloga ... http://gabi-czteryporyrokuwogrodzie.blogspot.com/

loftkroken sa...

Flott gave tips :))

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...