tirsdag 23. oktober 2012

Selvsådd....



Noen har sagt...

Det fuglene 
selv sår...
skal de også få høste..

..dette er en slik...


En stor solsikke
rett ved fuglebrettet....


 ..her er den i ulike stadier....



De mindre solsikkene
henger jeg oppi 
armeringsveggen..
og mange av de 
er  allerede spist opp...



...også den stor solsikken
er spist godt av..
bare den innerste sirkelen
er igjen.

Jeg har nå foret småfuglene
i noen uker..
de får 
jordnøtter..solsikkefrø..
brødsmuler og meiseboller...
Etterhver
 skal jeg lage mine egne
meiseboller...
men de blir senere..:)

Nå er det andre ting i gjære...:))



14 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så koselige bilder, æ fikk bare store knopper på mine solsikker som var selvsådd av fuglene iår, de rakk ikke og blomstre, sikkert fordi sommeren var dårlig.

Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :Ø))

Sabelhagens Olivlund sa...

Fint ordspråk. Jag håller med:)). Fast jag sparade bara en endaste solros åt fåglarna. Får bättra mig tills nästa år:)). De pratar om frost här i veckan, så snart ska jag börja mata dem.
Ha det gott.
Kram maria

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Oh Inger Marie!
Birds were food.
Sunflowers even without grains are beautiful.
And your photos are great!

Fjellets datter sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fjellets datter sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fjellets datter sa...

Kjære deg! Hjertelig tusen takk for de utrolig nydelige blondene jeg fikk av deg...gleder meg til å bruke de, tenker de blir fine når den nye hytta står klar!
Viktig og ha nok med fuglemat...dine blir skikkelig bortskjemt med det beste!
Ha en riktig trivelig kveld.
Klem fra Kristin

Fjellets datter sa...

Hva skjedde????

Rekkehuset sa...

Så koselig fuglemat:-) Og koselig at fuglene kommer allerede. Her er det fortsatt så lite vegetasjon at jeg tror fuglene mangler gjemmesteder, og derfor ikke kommer. I sommer så jeg for første gang fugler i hagen (hvem liker bare stein og grus...), men nå som løvet er borte er det ganske bart her likevel. Og da er de nok litt utsatt. Men jeg skal da prøve med fuglemat i år også, det er så koselig når de kommer!

ZielonaMila sa...

Beautiful photographs, I like such climatic views. I am greeting

Mariann sa...

Flotte solsikker! De er dekorative som fuglemat også. Ikke værst at fuglene sår sin egen mat. Jeg skal snart begynne foringen her også.

HAVEplaner og planteBEGEJSTRING sa...

Smukke billeder og smuk tanke bag!

Den glæde det er, at kunne rumme andet og mere end bare sit eget behov og krav er stor og empatisk!

og så gør det jo ingenting, at solsikken i sig selv er statlig og imponerende...men tanken bag er nu den fineste af det hele!

Mange hilsner fra Katinka

Turid sa...

Fuglene er hagens pryd vinterstid. Det fores her også, liker å betrakte skuespillet ved matfatet :)
Tusen takk for frøene jeg fikk av deg.

Elin sa...

Så koselig med egenplantet fuglemat! Det er så koselig med småfuglene, og jammen kan de å spise:)

MarJE sa...

Så lurt å la avlinga gå tilbake til fuglane. Dei vert nok ekstra glade for slik frisk mat.
Det er så koselig å få studere fuglane når dei kosar seg på fuglebrettet.
Ha ein god kveld, Klem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...