mandag 19. august 2013

En favoritt i August....



Syrin hortensia....




kremhvit og delikat....
blomstrer lenge og skifter også litt farge mot rosa når nettene blir kjøligere....






I vasen er den like delikat...
og varer også lenge som avskåren blomst...
dette er en stor favoritt nå på sensommeren hos meg....




Jeg flyttet busken til bedet ved veksthuset i vår...
og det har gitt resultat...
busken har vokst seg stor og med mange blomster....
selv om det er litt skyggefullt under det stor epletreet ser det ut som den trives...




Idag har jeg vært snekker...
skiftet topp bordet på plankegjerdet ved porten...en grei ettermiddags jobb...
og ganske fornøyd med egen innsats:)




En fin Augustdag med sol og deilig temperatur...
deilig og jobbe ute og få unna
prosjekter som må gjøres...

Vi sees:))






20 kommentarer:

Unknown sa...

En hvid blomst i en klar flaske-
det er da poesien, du har fået fat i der.
Hilsen JetteMajken

Anonym sa...

En dejlig blomst! Og du tager altså nogle meget gode billeder!

Underberget sa...

Ja, syrinhortensia er bare nydelig! Fine bilder du viser:-) Har to stykker, men de er ikke blitt så fyldige ennå. Ha en fortsatt fin kveld og nyt de deilige sensommerdagene!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vacker! Skulle gärna vilja ha:). Så skönt med en dag i trädgården. Jag kopplade av med att klippa gräset och rensa när jag kom hem från jobbet.
Ha det gott Inger Marie
Kram Maria

Vivishagerom sa...

Syrinhortensia er super flott. Jeg har også en som står fint nå.
Jeg viste ikke at dem holdt seg godt som snitt. Da må jeg ut å klippe meg noen. Takk for tips!

Ønsker deg en fin uke! klem

Unknown sa...

Så fine bilder!!

Mor Inger`s hus sa...

Har så lyst på hagehortensia, men vet ikke om den vil greie å overvintre her.

Nydelige bilder du har tatt.

Har du vært innom Give awayen hos meg? Mye fint fra Green Gate :)

Klem fra Inger

4 i Kiellandsgata sa...

Jeg synes du tar så utrolig fine bilder. Likte veldig godt det siste=) Vibeke

Hjem & Glede sa...

Å den er helt nydelig altså!!!
Lekkert alt sammen!

God uke til deg og GOD klem fra meg:))))

Anne Marit Telle Sæta sa...

Så nydelig blomst...jeg har aldri hatt hortensia, nå lurer jeg på hvorfor har jeg ikke det! Må nok en tur på gartneriet skjønner jeg! Ellers var den rustne vertøy kassa super!!

Bettina Bäck sa...

Mums så fin! Vacker färg på den också.

Rekkehuset sa...

Mmm, syrinhortensia er en av mine favoritter også :-) Min er så treg i år at jeg er litt usikker på om den rekker å åpne blomstrene før kulda kommer. Ellers må jeg også si meg helt enig med deg i at høsten er en fin tid! Ha en fin uke, klem fra Hanne.

Marit sa...

Ja, de er mine favoritter i sensommerhagen også. De finnes etterhvert i så mange forskjellige sorter, og jeg samler på de jeg kommer over ;-) Vakre bilder!

Ha en fin uke!

Ingvill Mydland sa...

Nydelige estetiske hageting du viser her. Glassklokker er bare rørende i hagen, rett og slett spesielle. Vet ikke helt hva som gjør dem så vakre, kanskje er det det skjøre glasset mot den sterke, robuste naturen. Poetisk er det i alle fall, og skaper virkelig prikken over i-en i hagen.

Olea sa...

Hei :)
takk for hyggelig komentar! Nå håper jeg at jeg er tilbake for godt ;)
Syrinhortensia er jo bare helt nydelig!! jerg hadde egentlig planer om å skaffe meg det i sommer, men hage planene mine denne sommer har måttet stå på vent, får håpe det blir litt lettere neste år :) da kan jo lillegutt "hjelpe" til :)
klem fra Olea :)

ElseT sa...

Det er jo så fin stemning på bileta dine. Syrinhortensia er verkeleg flott i hausthagen!

Fru Friis sa...

Hvor er den smuk! Jeg har lige erhvervet mig en lille stikling af samme syrenhortensia, og så blomstrer den endda allerede. Glæder mig til at den bliver lige så smuk som din... :o)

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Nu hittade jag hit via din kommentar på min sida. Vilken tur! Härliga bilder. Jag ska fortsätta min promenad... och lägger till mig som följare så att jag hittar hit igen. Syrenhortensian är helt underbar. Varför har jag ingen?
Ha det gott!
/Katarina

Taubanevegen sa...

Hei! Syrinhortensia ønsker jeg meg også. Mamma har den i hagen sin, den er helt utrolig nydelig. :)

Og så den hvite rosen i et av innleggene under, så vakker!

Det var veldig hyggelig at du la igjen noen ord slik at jeg også oppdaget din koselige blogg med så mange fine bilder. :) Gleder meg til å følge deg videre!

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

elisabeth sa...

Kære Ven
TAK fordi du kikker forbi min blog:)
Det er lige nøjagtig navnet på planten Hvordan har du fundet ud af det ?
TAK fordi du kiker forbi min blog :)
KLEM Elisabeth

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...