onsdag 11. september 2013

Hvit og oransje....




Snabel calla har nå felt bladene
og da ser en bedre frø kapslene som har skjult seg under der
og så dekorative de er...fra grønne til  dyp røde...




Da jeg jobbet i blomsterbransjen kjøpe vi disse for dyre penger...
gøy å ha de i hagen nå....






Men det er kanskje på sin plass og minne om at giftige er de...
så vask hendene godt etter kontakt...




Slik så Snabel calla ut midt i Mai...
merkelig...
det føles veeeldig lenge siden...



























Og så går vi rett over til den hvite...
Rogn er jo gjerne oransje men det finnes hvit rogn også..
...Sorbus koehneana...

Har plantet et lite spinkelt tre..
men håper det vil vokse seg større og kraftigere når det har fått noen år på seg.
Det står ved det lille stakittgjerdet og jeg tenker det
hadde blitt flott med en høy stamme og en rundt krone...

Alt nå er det dekorativt med røde blad og hvite bær....


Det var alt fra meg denne gang...

Takker så mye for responsen på hjertet og kransen..
dere er sååå gode:)))





19 kommentarer:

Lene fra Lillehammer sa...

Hei, du er sååå flink med alt det flotte du lager og ikke minst hagen din..*misunnelig*. Men et lite spørsmål. Jeg har ikke rukket å samle frø fra hagen jeg, ikke er det mye spennende frø å fremdrive heller, så derfor lurer jeg på om det går greit å sende litt av frøene jeg skal bestille fra England? Har tenkt å sende en bestilling i neste uke. Dog ikke så mange typer, men noen få jeg har lyst på. Går det bra kjære deg?

hagen vår sa...

Hei! Disse føkapslene har jeg aldri sett. Veldig vakre. Kvitrogn har vi tre stk. av. For å si det sånn; alle burde ha minst ett tre. God natt til deg! Anne

Villrose sa...

Morsaom plante!

Hvitrogn har jeg sådd. Bittesmå etter et år, men de kommer nok...

Marit sa...

Så flotte bær det er på den! Spennende plante den der.

Hvitrogn er så nydelige!

Ha en fin dag :)

Hjem & Glede sa...

Å så herlige bilder!
Du har så masse fint!

Klem på klem:)

Anne sa...

Kjempeartig plante og flott farge .
Flott med hvitrogn..

Vakker krans du har laget under her.
Ha en fin dag !
klem Anne


November- symra sa...

Så flotte bærstander på snabelcallaen, gøy å få til noe som er litt eksklusivt i blomsterbransjen vil jeg også mene..hvitrogn går jeg å sikler på, må bare finne en plass til den i heimehagen..

loftkroken sa...

For noen flotte bilder Inger Marie:))
Nydelig den hvite rognen ♥

Klemmer Bentemor

Aud sa...

Nydelig farge på den Calla snabelen :-)

4 i Kiellandsgata sa...

For en utrolig artig blomst. Den har jeg aldri sett før=) Artig å se noe nytt=) Vibeke

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello Inger Marie!
Dreaming post. Fantastic report photoshoot ..
The beautiful are your photos.
It is almost autumn.
Yours.

Sabelhagens Olivlund sa...

Så läckra frökapslar!! Så snyggt med de vita rönnbären mot det röda/gröna bladverket.
Önskar dig en fin fredag
Kram Maria

Ranten sa...

Mange planter er rene kindereggene :) Vakker med blomst, bær og frø :) God helg!

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Titter innom for å
ønske deg ei fin høsthelg!
Fine bilder du viser.

Vivishagerom sa...

Så stilige dem var, frøkapslene.

Ønsker deg en fin helg. Klem

Elin sa...

Å, SÅ kule! De orange var perfekte i høstnaturen og kvite rogn er bare utrolig fine :)

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lines Papirdill sa...

Du er så flink atte :-) De hvite rognebærene var nydelige, skal se om eg kan få tak i et slikt tre, og at de tåler det nordnorske klimaet :-)

Roser og Patina sa...

Denne hvite rognen er bare så utrolig lekker! En skikkelig MÅ HA plante etter min smak:-) så nydelig med de hvite bærene mot det gyldne bladverk❤Det er alltid like spennende å titte innom deg:-) klem fra Ellen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...