torsdag 13. mars 2014

Jeg bygger....




Nå blir det nye høybed i grønnsak hagen...




..dypere jord og firkantede bed....




De jeg hadde fra før ses helt bakerst i bildet til høyre....
det var vel mer snakk om kanting av bedet
 enn høybed....

der jeg har grønnsak hagen er det mye leire i jorden..
og det holder godt på fuktighet
og næring...
men ikke lett å holde jorden lett og porøs...




Slik har det sett ut de siste årene i grønnsak hagen...
de første to lange bedene tørker også fort opp
så nå blir det mye bedre med
høye og mer firkantede høybed.....

Sol og fuglesang også idag...
jord helt uten tele iår...

gleder meg veldig til å så grønnsaker nå...:))




20 kommentarer:

Unknown sa...

Så lurt.
Jeg har også planer om sånne. Når jeg bare finner ut hvor jeg skal ha dem.

Ha en fin dag.
Klem

Hagen i Vest sa...

Kjekt med høybed! Det blir ordentlig fint! Når vi finner en lur plass har jeg tenkt å lage barnerom til frøsodde stauder, og da blir det høybed. Tenker det kommer grønnsaker også etter hvert.
Kjekt å jobbe i hagen så tidlig i sesongen uten tele i jorden.
Fin kveld ønskes fra Tone

Marit sa...

Det blir jo kjempefint! Jeg er sikker på at du får en kjempestor avling i år :-)

Ønsker deg en fin kveld

Meta sa...

Det är ett pysslande hela tiden med att ha trädgård. Det där ser ju så bra ut, där kommer nog dina grönsaker att trivas och bli stora.
Ha en fin dag
kram Meta

Red Rose Alley sa...

Oh, a vegetable garden, how wonderful! You did a great job on it, Inger Marie. My dad used to have a garden across the street from his house, and he would bring home the best looking vegetables. You will have to show us everything when it starts to grow.

Have a sweet day.

~Sheri

Unknown sa...

Har prøvd meg på slik jeg og, men må finne et mere egnet sted i år tror jeg!

Mariann sa...

Jeg syns kjøkkenhagen din så veldig fin ut sånn som den var også. Men det blir nok enda bedre med høyere karmer, bra for både drenering og oppvarming av jorden.
Bra jobba!

Aud sa...

Det var smart! Håper du legger ut bilder når det spirer i det nye bedet :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fina! Duktiga du. Jättefint i din grönsaksträdgård, extra bra nu med mer och djupare jord med lite lera i.
Kram Maria

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Der kommer nok grønnsakene til å trives godt!
Smart med slike høybed:)
Har fått startet rydding og raking i hagen, det er rekordtidlig her hos oss:)
Og trær og busker begynner å grønnes alt,det spirer og gror:)

Det er så godt å være ute å rote rundt i hagen, høre på fuglesangen, og nyte det hele:)

Ønsker deg en fin kveld!

stallnilsen sa...

Så lurt av dæ og lage høybed i kjøkkenhagen, tenk og holde på med hage arbeid i Mars, utrulig, æ har begynt og gjøre reint i blomsterbedene mine og fylt ny jord i et par stykker, jorda forsvinner liksom om vinteren.

Ha en fin kveld, og ei fin helg, her stormer Kyrre utefor husveggene mine, håper han ikke blir så ille her som de melder.

Lisbeth :O)

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Inger Marie is a great idea of a vegetable garden.
Will be higher yields woich vegetables.
I wish you good night.
Good night.
Lucia

Mia sa...

Så spennend og trivelig det ser ut. Snekre til kjøkkenhagen kan jeg bare drømme om i minst en måned til. Du frister med dine fine kasser :)

MarJE sa...

Spennande med nye høge bed til grønsakene.Det ser både trivelig og fint ut.
I år har eg også planar om ein liten grønsakshage oppbygd av karmar.
Håper det blir byggeaktivitet neste veke her. Veret er meldt litt meir vintersleg no framove men håper det er feilmelding :))

krepsemor sa...

Så flott det ble! Å kunne dyrke egne grønnsaker og urter er bare helt topp :)
Vi har også planer om å kante et bed, og i tillegg lage drivhus over den ene delen! Jeg gleder meg så innmari!!!

Merethe sa...

Så fint det blir! :)Kunne også tenke meg høyere benker i grønnsakshagen. Får se hva våren bringer. God helg. Klem Merethe

Stein sa...

Så flott det blir! Både med nye høybed og pilegjerdet rundt! Der vil nok grønnsakene trives godt i sommer! Ha en fortsatt fin dag
Stein

Bente Antonsen sa...

Dette blir helt sikkert bra. Jeg likte godt gjerdet ditt.

Unknown sa...

Blir spennende å følge med deg denne sommersesongen :) for å følge bedre med så legger jeg deg i blogglista inne hos meg. Så går jeg ikke glipp av noe, hi hi :)

Ha en fin dag

Klem Monica

Tins roser sa...

Nydelig Inger Marie. Jeg elsker digitalis, selv om den sprer seg lett. I år har jeg bestemt meg for å la de stå. Ett år hadde jeg mange som kom rundt omkring, og det var egentlig lekkert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...