torsdag 21. mai 2015

Og så var tiden der...




...når syrinene blomstrer...
tenker alltid på det som forsmak på sommeren...







nå er det de vanlige gammeldagse syrinene som er først ute....
så kommer de mørke og hvite etterhvert....







I den anledning...
vil jeg presentere min nye hagebenk...to loppe-stoler og en ettermiddag i snekkerboden...
ja..så ble det en koselig hagebenk..
kjempefornøyd..:)




Under har jeg lagt noen heller og småsten 
som ikke er til noe annet...




 Benken står under  den 100år gamle pæretreet...
og med einer i ryggen danner det en lunt sted....
ved hver ende har jeg plantet marikåpe som jeg har delt...
Med utsyn over hagen...rosebed og busker...
blir det et fint sted å sitte ned...
den er ikke så stor..
passelig for to gode venner...eller veldig god plass for en...

Take care:)





24 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så smart og lage en så fin hagebenk av to stoler, du er dyktig med ideene dine :)
Syrinen blomstrer ikke her enda, men æ glær mæ skikkelig til duften av både den og heggen, hegga blomstrer først her av de to :)

Fine bilder, kos dæ med og sitte på hagebenken din i sola :)
Ha ei fin pinse Inger Marie :O)

Lisbeth ;O)

Aud sa...

Så stilig benk det ble!
Syrinene har ikke begynt å blomstre her ennå, men det er nok like før :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Helt underbart! Jag har tyvärr inga egna syrener i trädgården så jag njuter extra av dina. Doftade på några på Lykkeprommisen igår, den doften är den bästa just nu.
Så fint du gjort, så mysig sittplats.
Kram Maria

Sabelhagens Olivlund sa...

Hej igen. Tack! Jag har en vit klematis som heter 'Guernsey Cream', om det är den du menar:)
Kram

Marit sa...

Så smart du er! Det ble jo en kjempefin benk :)
Deilig å sitte der og skue utover hagen!

God pinse!

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Welcome Inger Marie,
very romantic image.
Bench and lilacs conquered my heart.
Greetings:)*

Unknown sa...

Jeg synes nesten jeg kjenner lukten av syrin helt hit.
Den hagebenken ble utrolig fin, du får det til du Inger Marie.

Nydelige bilder, god mai kveld til deg.

Fia sa...

Underbara syrentid!
Våra syrener är sjuka och har varit de senaste fem åren, så nu ger jag upp och gräver bort dem med grävmaskin. Men det blir nya! På nytt ställe för syrener vill man inte vara utan!

Jannibele sa...

Ja, nå er den tiden er! De herlige syrinene. For en flott to-seter benk. Du er et oppkomme av gode ideer og ikke minst til å sette dem ut i livet. Der får du og din utvalgte mange fine stunder.
Jannicke

Meta sa...

Du är ju så fiffig du. Hade nog aldrig kommit på den tanken att göra så. Så fint det blev. Jag gillar småstenar lite här och där vid plattorna. Det är så fint.Några utslagna syrener har jag inte sett här på kolonin än, vi har så kallt både nätter och dagar.
Ha e bra fredag
kram Meta

Unknown sa...

Kære Inger Marie
Det er så skønt med blomstrende syrener-
og de DUFTER jo- åh så skønt..
Fine, hvide stole, du har!

Kram
JetteMajken

Brunt sukker sa...

for en drømme hage
sånn en fin benk
ønsker meg
kos deg i din vakre hage
klem Eli:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Så nydeleg! Nyt!
Her ausar vatnet ned i stride straumar.. men vert vel sommar ein gong..

God Pinsehelg!

www.AnettesFlora.com sa...

Hej Inger Marie!
Elsker også syrenerne, duftende og dejlige, og flotte billeder du har taget af dem. Din bænk er flot og en rigtig god ide, tak for at vise, den vil jeg huske:-))
Hilsen og rigtig god dag fra Anette

Mia sa...

Lekkert! Stilig benk, jeg er aldeles for sjelden på loppis (aldri) men har planer siden noen år på en uro av gafler, blir liksom aldri av.
Liker godt ditt arrangement med stein og heller, små detaljer som gjør seg ekstra godt:)

Lynetmor sa...

Hei, så fin benk, og så koselig du har det :-)

Valdreshagenmin sa...

Kjempefin benk, dette var en god ide :-)
Ja, når syrinene begynner å blomstre er det snart sommer. Håper den blir fin og varm, det har vi fortjent nå!
Ha en fin pinsehelg :-)

Unknown sa...

Her er det for tidlig med syriner, men jeg gleder meg til de blomstrer. Det ble en koselig benk på en koselig plass.

Vivishagerom sa...

Hei
Syriner er jo så flott, og jeg gleder meg til min kommer i blomst.
Utrolig fin hagebenk, og en super ide av gamle stoler. Du er flink.

Klem Vivi

Ranten sa...

Stilig benk du har laget! En god ide som er notert :-)) Håper du får en fin helg med masse syrinduft i hagen!

4 i Kiellandsgata sa...

Sååå koselige bilder=) Romantisk=) Fin pinse til deg=) Vibeke

Turid sa...

Lekker benk :) Bra du er så kreativ, så jeg som er litt tregere kan stjele ideer :)
Nyt pinsedagene.

ElseT sa...

Eg vart heilt forelska i benken for forelska par og andre sjelevener.

Elisabeth Solum sa...

For en herlig benk! :) Veldig kreativt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...