onsdag 3. juni 2015

Det får bære eller briste....




Nå planter jeg ut....
aldri har jeg ventet så lenge med å plante
sommerblomster...som iår...




Tar de tøffeste først..og håper det beste...
Erteblomster...Malva...




Cosmos...
har blitt noe lang av å stå på vent...men setter de litt dypt..
så tror jeg det skal gå bra...








En gammel stolrygg kan brukes til klatre-vegg for Erteblomster...
før de når armeringsveggen...




Georginene er bare så vidt prøvt utelivet...
de får nok vente noe til..






...men den ene hvite har alt blomsterknopper...
Sukkerertene flyttet også ut idag...røttene hadde grodd helt igjennom dorull-pappen...




Jordbærplantene har masse blomster iår...
de har likt vårens nedbør og temperatur...ser det ut til...




..Og..
jeg har masse marihøner i hagen iår...
de er overalt..
på blomster..busker og trær...
så fint og nyttig:))







10 kommentarer:

Unknown sa...

Kære Inger marie
Ja, sommeren vil ikke rigtig komme i år..
Men det skal nok gå med din udplantning!

Kram
JetteMajken

Meta sa...

Ja du det är allt sent med allt i år, Jag har vågat mig på det lite tidigare och än har det gått bra har fått täcka någon kväll. Nu hoppas jag att blåsten tar med sig kylan och sticker iväg så vi får värme och sol här
Ha en fin mitt i veckan kväll
Kram Meta

Ranten sa...

Lykkelig med marihøner i hagen ;-)) Morsomt med gjenbruk av gammel stol. Kreativt! Jeg har handlet alle sommerblomstene mine i år og ross kaldt og vått vær så ser de ut til å trives :-)) Etter flere uker ute =O God uke!

Sabelhagens Olivlund sa...

Jag har inte sett en enda nyckelpiga ännu, söt den är.
Nu påminde du mig om mina dahlior, jag har inte ens planterat dem ännu. Får göra det i helgen.
Här har vi mer höstväder än sommar. Men värmen kommer i morgon säger de, ska bli intressant att se.
Härliga bilder som alltid hos dig
Kram Maria

Unknown sa...

Jeg hadde egentlig tenkt å plante ut sommerblomster i ettermiddag, men det blåser noe inn i h#%>^! De stakkars malvaene og prydtobakkene jeg satte ut forrige uke - de er ikke spesielt frodige og fornøyde. Jeg kjenner det klør i fingrene! Håper det går bra med dine!

Marit sa...

Jeg har også plantet ut sommer lomster i dag!:) Nå får de bare tåle det. Jeg har også sett mange marihøner i hagen i år. Nesten uvanlig...

Fin kveld til deg!

Aud sa...

Når jeg tenker etter har jeg også ventet lenger enn normalt med sommerblomster. Det har vært kjølig uvanlig lenge :-)

livihagen.blogspot.com sa...

Så mye spennende du har plantet ut, og en stolrygg til å klatre på var jo genialt. Lykke til, håper været blir bra både der og her :-)

hagen vår sa...

Hei!
Ja, nå får det bære eller briste. Sånn har jeg tenkt en stund. Har plata ut sommerblomster de siste to ukene. Kulda har de tålt. Det har ikke vært frost, takk og pris, men en vind som ha vart i mange dager, som jeg knappest kan huske i juni.
Tok sjansen på å plante ut noen veksthusvarme dahliaer på søndag. De har fått gjennomgå. Skal bli spennende å se hvordan de ser ut på fredag når jeg kommer tilbake til hagen.
Gudskjelov er det meldt litt mer sommer fra i morgen.
Ha det godt! Anne

Refleksjon på livsvegen sa...

Hei! Ikkje mykje sommar nei..
Men vi får gjere det beste ut av det.

Fin kveld til deg :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...