fredag 26. juni 2015

Tema...skvallerkål...




Buketter...oppsatser...
fråtse i hagens mange snittblomster...




Når skvallerkålen blomstrer i bringebærhekken..
et uønsket element..men den trives selvfølgelig der..med mye gjødsel og gode groforhold...






..jeg høstet favnen full og laget blomster -arrangenment av ugresset...
må vel innrømme at den er en vakker blomst...
lett..luftig og sart...
og står veldig lenge i buketter....






Legger stilkene i spiral...i velkjente bevegelser...godt å kjenne at teknikken fortsatt sitter...






























Blander også duftskjærsmin..frøstander fra akeleier...og sedum sammen med skvallerkål...
gir en ren og delikat bukett...
...eller...
bare setter to store hermetikkbokser fulle av skvallerkål....


Ferietid hos meg...disse ukene i Juni....
og deilige nå når solen og sommeren er kommet...
nyte hagen som står i full blomst...veksthuset som er et yndet sted om kveldene...
har også besøkt et av favoritt stedene mine...
det gresk øyrike...
elsker middelhavet..folkene..maten...kulturen...
Herlig!

God sommerhleg!!









17 kommentarer:

Unknown sa...

Det var jo rett og slett vakkert! God helg

angie sa...

Hva en vakker bukett !!! Jeg var bare i hagen og gjorde Giersch i søpla kan, jeg må få det ut igjen !!! en vakker helg ønsker angie

Ranten sa...

Så vakkert kan ugresset være :-)) Nydelig bukett og veldig stilig med blomstene i de rustne boksen! Du er så god på det kreative i hagen :-)) God helg!

Aud sa...

Ja, blomstene til skvallerkålen er vakre :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken vacker bukett. Tänk vad mycket fina man kan göra med "ogräs":) För blomman är så söt.
Ha en fin helg
Kram Maria

Marit sa...

Nydelig bukett av et forhatt ugress! Blomstene er jo veldig pene tross alt :)

God helg og ferie!

Villrose sa...

Sukk, så vakkert! Ja, jeg har luke-plukket inn skvallerkålblomster til vase selv :)

Lonni´s Verden sa...

Her står de også i en vase og pynter. De er fine.
Nydelig buket du har lavet dig.
Klem Lonni

Christine sa...

Flotte buketter :)

God helg til deg og dine.
Klem fra Christine

Signes sammensurium sa...

Så lekkert, du lager de vakreste buketter! Jeg er så heldig at jeg ikke har skvallerkål, enn så lenge, naboen har......Men jeg har mye annet!
De stiklingene jeg fikk av Blåregn var rotstiklinger, jeg skal se om jeg finner noen, kan sende deg en hvis jeg finner.
Ha en fortsatt fin sommer!
Klem fra Signe.

Vivishagerom sa...

Tenk at skvallerkår kan bli så flott. Nydelig buketter, og det hvite sammen med de rustbøttene, ja det var virkelig fint. Kan hende at jeg stjeler den ideen.

Klem Vivi

Meta sa...

Men visst är ogräs härligt att ha i buketter.Det finns mycket vackert sånt. De är så fina dina buketter. Hoppas jag får tid nu att göra lite mer jag med. Det är nästan en härlig sommar här idag och vi har blivit lovad fint väder nu så jag håller tummarna för det.
Ha det gott
Kram Meta

Ingvill Mydland sa...

Kjempefint å ha de hvite bukettene i blikkbokser! Det så utrolig flott ut! Stilig.

Unknown sa...

Det er nydelig å fylle opp buketter med hvitt og grønt- blir så frodig og flott :) Det aller meste av "ugresset" er jo vakkert. Elsker slike buketter :)

Nydelig flott <3

Ønsker deg en ny fin uke

Klemmer Monica

Unknown sa...

Så lekkert, jeg lar også noen skvallerkål få blomstre innimellom blomster og i bed for som du sier er de fine, hvite og luftige.

Du lager så mye fint Inger Marie og får tilogmed skvallerkål til å skinne.

God ny sommeruke til deg, den skal vist bli fin og varm her hos oss.

Elisabeth Solum sa...

For en nydelig bukett! Så fint med skvallerkålblomster i hermetikkboksene, også! :) Jeg har en del skvallerkål, men trodde disse blomstene (som jeg også har) var en annen plante. Takk for tipset! Nå skal jeg også pynte litt. ;

Gentiana nivalis sa...

Pene buketter! Skvalderkål er ikke stygg, men pen - dumt den sprer seg så fælt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...