fredag 18. desember 2015

Annerledes kranser....





Vi henger alltid kransene vi lager på
døren eller en veggen...
Hvorfor ikke bruke de litt annerledes...?
...bare se her..




En av de store hvite kongle kransene jeg laget i høst....
Med bare en gren vrihassel og en kvist Mahogni...pluss noen små lys...
er det plutselig en borddekorasjon...






Alle disse kransene jeg viser finnes på nettbutikken....




En enkel krans med mose...
den hviler på kanten av en glassbolle...
over det hele svever en vrihassel gren med en fugl
og et lite lys her også...




..oppi glassbollen er det sølv kuler
jeg har fjernet oppheng-festet og noen kuler fylles med vann og Juleroser....











En annen variant er å bruke kransene i høyden...







Mosekrans..konglekrans lagvis...
så har jeg satt en Orkide oppi midten som får henge over kanten...
med bare litt vann på fatet lever orkideen like godt
på denne måten som i en potte...





Tre annerledes måter å bruke vanlige kranser på...
men det finnes jo mange..mange andre måter
å bruke vanlige kranser på....
men 
det får bli en annen gang...:)







13 kommentarer:

Meta sa...

Kottekransar är så fina måste nog samla lite kottar i sommar. . Kransar kan man ju ha hur många som helst och dina med kulor och fågeln är så söt.
Ha det gott
Kram Meta

Marit sa...

Så fine konglekranser du har laget! De er jo veldig holdbare også.

God adventshelg!

Aud sa...

Så stilig med de kransene i høyden! God ide :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Snyggt. Vilken fin idé med kransen på höjden, en sådan har jag aldrig sett.
Fin kväll till dig
Kram Maria

angie sa...

Hei, Inger Marie, var jeg veldig glad for å lese fra deg igjen og har beundret sine vakre bilder !!! Jeg ønsker deg en fin Advent - og jul, Greetings Angie fra Tyskland

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydeleg!

Adventsklem

LisaM sa...

Så flotte kranser! Og fine måter å bruke de på.
Jeg likte veldig godt den første du viste frem i dette innlegget:)
Du er så inspirerende og flink:)
Ønsker deg en herlig førjulsdag:)

Unknown sa...

Så flott- ja de kan jo veldig godt bli brukt på den måten, det er jo bare lekkert :)

God førjulsdager til deg

Klemmer fra Monica

hagen vår sa...

Hei!
De er kjempefine. Kreativt
Ha det godt! Anne

Unknown sa...

Jeg likte alle tre, særlig nr. 2. God jul!

naturglede/Randi Lind sa...

Lekkert alt sammen, men den "kaken" med orkide i midten var helskjønn! Ha en vakker adventshelg!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Du er flink med de kransene dine:)
God jul, hilsen Ingeborg

Anne sa...

Du lager alltid de skjønneste kranser ...
Det er så fint med konglekranser.
Hos meg har det bare blitt dørkrans i år ....
Er så mye jeg skulle hatt lyst til å lage , men så er det den tiden som skal strekke til da .
Må nok begynne mye tidligere neste år .
Men jeg blir virkelig inspirert av alt du lager .
Snart senker julefreden seg over hus og hjem her ....
Ønsker deg en gledelig jul Inger Marie !
Julehilsen Anne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...