mandag 30. mai 2016

Favoritt hjørnet.....





Jeg vet ikke hvor tiden blir av....
de siste ukene har bare blitt borte i alle oppgaver og gjøremål...
og hage-hygge...
Det er så fint ute nå....storkoser meg!

Bli med inn i veksthuset...
så skal du få se det nye favoritt hjørnet mitt....








Har snudd litt på innventaret i veksthuset denne sesongen....
så kortenden av veksthuset har blitt hygge-krok i stedenfor tomater og agurk....
de har fått langveggen å boltre seg på...

Pelargoniene har jeg samlet i det ene hjørnet...




...slik at de fyller hele kroken..og gjør det frodig og tett...
syns også de står så fint mot pinneveggen utenfor...
kan du se hvordan den ser ut da jeg laget den...






Pelargoniene mine er i den sarte farge skalaen...
men har også funnet noen som har flotte bladfarger....






..og den hvite pelargonien er en av de flotteste syns jeg....
og alle står i fine teracotta potter eller kurv....
denne fine potten fikk jeg tak i på salg ifjor til en billig penge....
glad jeg kjøpe flere av de...




Disse små yndige pelargoniene står litt for seg selv ennå...
de er så blomstervillige...blomstrer nesten før de har greid å sette blader....


Idag har jeg plantet litt...luket litt...et par stilleben...
laget noen spesielle ampler som jeg skal vise senere...
fundert over litt nye ideer...
kort sagt...bare hygget meg...ute i solen:)










6 kommentarer:

Marit sa...

Forstår godt at du trives i det hjørnet! De er så fine disse pelargonia med sarte farger. Spesielt Mårbacka liker jeg veldig godt :)
Ja, nå er det bare å hygge seg ute!

Ha en fin uke!

Meta sa...

Ja men visst det är nu vi ska passa på att njuta i trädgård och växthus.
Så härligt det är med alla pelargonerna. Än så länge står mina ute men blir det mycket regn då är det lika bra att de flyttar in.Det finns de som inte gillar att vara ute åxå så de är i växthuset.
Att sitta en stund och njuta i växthuset på kvällen det är en lisa för själen det.
Ha nu en fin början på veckan
Kram Meta

Aud sa...

All grunn til å hygge seg ute disse dager :-)
Så fint hjørnet ble!

Bente sa...

Nydelige bilder. Skulle gjerne hatt en liten dose av dine talenter med blomster.
Klem

Unknown sa...

Pelargoniaer er så hyggelige planter. Og de er så greie å ha med og gjøre (stort sett). Veldig koselig hos deg:)

Birtes turblogg sa...

Så kjekt å lese! Jeg er ikke så god med blomster, men stiklingene mine er nå vokst seg (litt) store og blomstrer. Det gleder meg. Jeg likte å lese dette innlegget! Nyt helgen videre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...