søndag 15. januar 2017

Grønn Januar....





Hei..hei..
Nå var det på høy tid med en oppdatering her på bloggen...

Vi har grønn og en lett vinter ennå her i Vestfold...
hagen er snøfri..
noen få kuldegrader og de siste dagene har solen virkelig gjort det hele perfekt...
og jeg bruker fridagene i veksthuset....
bli med inn så skal du se...










Vårløker og potte-primula er det tid for nå...
jeg fant bare narsisser..men snart kommer nok flere typer løker i butikkene..
disse kan en glede seg over flere ganger...bare plant de i hagen til våren
..så kommer de igjen året etterpå...











..et hjerte av gress...grener..putemose..hyssing og andre detaljer...
blir det hele et vinter-vår-tablå...i januar...










Veksthuset er et flott sted og holde på med kranser og naturmateriale...
 jeg har laget flere nye typer av hjerter og kranser...
og noen tradisjonelle...
men ideene strømmer på...så her er det bare og fortsette...:)










Er de ikke flotte!
Lerkekongler...så fine der de ligger tett i tett...)



Ønsker alle en fin søndag kveld!






15 kommentarer:

Marit sa...

Hei Inger Marie!

Ja, primula og løk passer fint i sammen nå. Du er så produktiv med alt du lager. Flotte lerkekongler!

Ha en fin ny uke :)

Sabelhagens Olivlund sa...

Så jättefint du har det i växthuset. Trevligt att få följa med in där, och så kul att se dig.
Ha det gott
Kram Maria

naturglede/Randi Lind sa...

Så koselig å se bildene dine. Her er det også en ganske grønn vinter, men vi har da litt rimfrost innimellom. Men det er fint uten glatte veier da! Ha en vakker ny uke!

Gentiana nivalis sa...

Det høres ut som en hyggelig måte å utnytte veksthuset på om vinteren!

Aud sa...

Grønn vinter her også :-)
Jeg plantet ut løkene fra "potteplantene" i fjor, så det blir spennende å se om de kommer opp igjen :-)

Signes sammensurium sa...

Så mye lekkert du lager!Skulle jammen ønske meg et drivhus.......
Ha en fin ny uke.
Klem fra Signe.

livihagen.blogspot.com sa...

Så herlig med slike gode minner om vår. Her har vi hatt snø i hagen i ett par dager, men i morgen er den nok regnet bort igjen. Ha en fin uke. Hilsen fra Liv

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Så stilig du har det i drivhuset, selv på vinteren. Ja, bortsett fra at jeg ikke har noe drivhus akkurat i år, så pleier det å være et ganske rotete lagerrom om vinteren. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello Inger Marie
Your decorative ideas are fantastic.
Primrose wrapped in newspaper and onions - it's magnificent.
Beautiful are your photos.
Kisses and greetings from Poland.
Lucja

Jannibele sa...

Så kjekt med livstegn fra deg. Takk for turen i drivhuset. For en oase. Tror jeg hadde bodd der jeg. Flott kranser av kongler, nøtter og andre prydefulle saker fra naturen. Kos deg i ditt kreative rom.
Hilsen jannicke

Ingvill Mydland sa...

Så fint bilde av deg og drivhuset, nydelig!! Jeg søkte på eplesorten Inger Marie i går, og da havnet jeg rett inn på din fine blogg. Det er herlig at det går mot hageopplevelser igjen!

stallnilsen sa...

Hei Inger Marie, har ikke sett at du var kommet ut med et nytt blogginnlegg før nu, er ikke vær dag inne i bloggeland.
Vi har veldig lite sne her i nord, bare is og et tynt lag med sne, når snøen kommer blir den liggende her noen dager, før mildvær og regn overtar og da blir det is og glatte veier.
Koselig at du sitter i drivhuset ditt om vinteren, æ har vært innom mitt flere ganger d\i det siste, klør i fingrene etter å sette på varme der, men det er litt for tidlig ennu for meg :)

Ha en fin uke videre.

Lisbeth :O)

Caroline sa...

Så koselig du har det i veksthuset ditt:)

Å så mye flott du lager med naturmaterialer!

Her har jeg og fått tak i løker som jeg pynter med i disse dager,herlig!
Å ut skal de plantes til våren,2 fluer i en smekk;)

Ønsker deg en fin dag!
Klem Caroline

Underberget sa...

Vakre vinterdekorasjoner! Som alltid inspirerende å titte innom Hagerommet, nå var det lenge siden sist. Gleder meg til våren:-)

Unknown sa...

Syntes det er helt greit med grønn vinter, selvom det er jo pent med det hvite også- en solskinnsdag.
Så herlig du får brukt veksthuset ditt nå også, helt herlig. Du har det veldig koselig.

Ha det så fint

Klemmer fra Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...