torsdag 8. juni 2017

Er den ikke lekker...?






Klematis Mary- Clair....på min nye pergola....
limegrønn når den åpner seg..og så blir den mer og mer kremhvit....
12 cm i diamerter når den er helt åpen...
og den gror fort...liker alt regnet vi har fått...











Om vi vender blikket fra pergolaen...ser vi prydgress på hjørnet og det lange bedet...
som bare har breiet seg utover...nesten så jeg ser det eser...
tror jeg har gjødslet med rund hånd iår...




Allium-skogen er på sitt fineste nå...
insektene elsker Allium...det summer jevnt rundt hodene
og spesielt når solen kikker frem..slik som idag...









Blå valumesøster...isblå og rakrygget...




Hvite Dupper....har blomstret en stund...




..og hvite storeknebb...

Selv om det er godt med vann til plantene...syns jeg det
kunne ha gjort seg med sommer-sol nå...
Vi får leve i håpet:)






8 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det holder medregnnå, og vivil gjerne ha sol nå, mye sol...
Vakkert hos deg nå!

God helg!

Aud sa...

Her har det vært veldig tørt, så jeg ser at alle spirene ut vokser fortere nå. Det gjør også gresset, så neste klipping kommer til å ta tid :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Härliga bilder, så fint med vita nävor. Den klematisen var ju hur fin som helst, påminner lite om min Guernsey Cream. Kanske man skulle satsa på en sådan Mary Clair till landet:) Japp, här saknar vi också solen.
Ha det gott
Kram Maria

Ranten sa...

Den var virkelig lekker :-)) Det er en deilig tid nå! Fin juniuke!

fruens flora sa...



Hei. Clematisen er nydelig. For en fin tid vi har nå, men nå vil vi ha sol og varme. Ønsker deg en fin kveld.
Hilsen Hanne-Lise.

tronderlivetmitt sa...

Nydelig klematis, og så flott oppover den nye pergolaen din. Det ser ut som om det er en drøm av en hage du har.. Det er bare å nyte, enten det er sol eller regn. Hilsen Inger Johanne

Caroline sa...

For en nydelig klematis!
Du har det så flott i hagen,utrolig flott allium blomstring:)

Ønsker deg en fin ny uke:)

Turid sa...

Aldeles nydelig klematis. Å resten av hagen også :) Regn ja, her bøtter det fortsatt ned. I dag har det vært sol, men det har kommet 7 mm nedbør som kraftige byger innimellom. Ja ja, lite jeg kan gjøre med det. Fint å slippe vanning da iallefall. Ha en finfin torsdag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...