onsdag 28. februar 2018

Mye å glede seg til....




Herlig!
...nå er det snart Mars...og jeg er så klar for vår og hage....






...fullt veksthus med småplanter og herlige grønnsaker...
Reddiker i potter ...går kjempefint...kommer veldig tidlig og smaker ekstra godt...




...musselsquash ...små og morsomme...
om det blir det eller vanlig sqush får jeg se etterhvert...




Satte masse hvitløk i høst...de tar jeg opp i juni...




Så skal jeg fråtse i herlig pesto...
jeg lager pesto av mange typer urter og salater...
her har jeg brukt ruccola...

Slik lager jeg Ruccola pesto...
Ruccola blader og persille...fordelt 2/3og 1/3...
olivenolje, sesamfrø, litt hvitløk, salt og pepper...
bruk stavmixer og blend alt til passe konsistent...spe med mer olje evnt.


Å du...kos deg med denne videoen...

Sara Beckmo...Mont Don og Sofiero...
det er engelsk tale..men det er lett å følge med...
Herlig inspirasjon  :)







10 kommentarer:

Marit sa...

Ja, nå er det snart mars, og det er jo den første vårmåneden. Men i år blir det en sen vår, iallefall her. Uansett går det mot lysere og varmere tider!
Vi har mye å glede oss til fremover :)
Ha en fin uke!

fruens flora sa...



Hei Inger Marie.
Ja, vi har mye å glede oss til. Snart er vi i mars. I dag har det snødd her. Men her blir det ikke vår med det første. God søndag til deg.
Hanne-Lise.

Aud sa...

Tror det er mange som er klar for vår nå :-)
Mye å glede seg til.

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Tack för tipset om filmen. Har inte riktigt fallit för Monty men ibland kollar jag. Pesto är underbart gott och det är kul att variera ingredienserna. Men så kallt som det är hos mig nu känns tidig sådd av grönsaker som något som får vänta.

Ha det gott! Carina

HageSus i Turids hage sa...

Ja der er mye å glede seg til fremover.
har du laget pesto av ruccula - Hadde vært spennende og visst hva du har i tillegg til ruccula?
Ha fortsatt en fin uke.
Hilsen fra Turid

Bente sa...

Så herlig å ha drivhus. Får liksom litt lengre vår da. Her har vi 17 minus så jeg håper det snart blir varmere og snøen forsvinner.
Klem

Sabelhagens Olivlund sa...

Så härligt att vi går mot ljusare och varmare tider. Men burr så kallt det är nu.
I morgon är det mars och våren är här:).
Ha det gott
Kram Maria

Meta sa...

Ja du just nu känns det väldigt långt till våren. Snöstormar isvindar och kyla ner mot 16 grader det är inte lockande. Det där med odling det får nog vänta ett tag till känns det som annars blir det nog bara förväxta pinar som ska sättas ut.
Ha det gott hos er
Kram Meta

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Ser så härligt ut med dina odlingar, tror jag skall prova ditt tips med rädisa i kruka, de har inte lyckats i min odlingslåda. De växer bara ovan jord, blir inga rädisor.
Ha det fint /Marika

Villrose sa...

Ja, tenk så fint det blir!
Akkurat nå virker våren uendelig langt unna...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...