torsdag 13. juni 2019

Vått nok nå?



Nå er det så bløtt og søkkvått i hagen....
ser ut som alt regnet vi skulle hatt ifjor ble noe forsinket...






Men blomstene og trærne liker det...det gror som bare det...
det er likevel sent med blomstring hos meg...ingen roser i blomst ennå 
og det er sent for å være Vestfold...






Jeg gleder meg over Digitalis enn så lenge..som det er flust av denne sommeren..
flyttet mange i fjor høst og de popper opp over alt nå...

























Og plutselig kom solen mens jeg sitter her og lager innlegg...
herlig med lys!
Må sjekke yr..hvordan det ligger an med været fremover...
det er på høy tid og klippe buksbom-kulene..
men det bør være litt tørrere syns jeg.

Ha en fin kveld :)







13 kommentarer:

Marit sa...

Hei Inger Marie!

Ja, det er absolutt vått nok nå. Det er snart myr i hagen ;)
Yr melder om bedre vær fremover, så vi får krysse fingrene!
Flotte digitalis hos deg.

Ha en fin kveld.

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello Inger Marie!
Wonderful flowers and beautiful photos.
Have a nice weekend.
Lucja

fruens flora sa...


Hei Inger Marie.
Det er absolutt vått nok. Er så lei av regn og ikke minst vind. Vi skal visst få mer regn i dagene fremover. Kunne vi bare få litt av den sommeren vi hadde ifjor.
Flotte bilder som alltid fra deg.
Fin kveld til deg.
Hanne-Lise.

Gentiana nivalis sa...

Tenkte på det i dag da jeg var ute mens det yra - tenk så gla jeg hadde vært i fjor om det hadde kommet da! Heldigvis ser det ut til at det går bra med plantene - det gror godt.

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Rosorna har inte börjat hos mig ännu heller, det är bara en tidig som blommar.
Fina digitalis och aklejor. Favoriter också hos mig. Idag har det varit en grå och regnig dag, hoppas också på lite mer sol.
Ha det fint /Marika

Villrose sa...

Mer enn vått nok! I Oslo er det nå kommet mer nedbør enn det noensinne har vært målt i juni.
Her er 5 - 6 roser allerede i full gang :) Har jo noen tidlige sorter.
Håper på noe sol og varme framover.

HageSus i Turids hage sa...

Veldig enig i at nå har vi fått vann nok.
Plantene trives og ugresset gror hele døgnet.
Morsomt å se at du har Revebjellene som en del av hagen, her vokser de vilt rundt oss utenfor selve hagen. De er veldig pene blomster, men jeg vokste opp med sterke advarsler om at de var giftige, så tør knapt røre de den dag i dag (he,he)
Ha en fin dag og helg, håper med sol og varme her i Vestfold.
Hilsen fra Turid

Jannibele sa...

Ja, dråpene har virkelig samlet seg opp og trenger seg på. Siden hagen ser ut til å være begeistret prøver jeg å ikke bli lei.... men det er fortsatt mye igjen av sommeren. Vakker blomstring hos deg Inger Marie. Ha en god helg.
Hilsen Jannicke

Aud sa...

Det er først de siste dagene at vannet har lagt seg slik at det blir noen små dammer her hos oss, så det må ha vært veldig tørt etter i fjor.

Her har heller ikke rosene begynt å blomstre, men det er like før :-)

Maria Rodrigues sa...

Beautiful photos!
Greetings
Maria
Divagar Sobre Tudo um Pouco

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Tenk så greit det hadde vært om det bare regnet om natten, sånn det er styrer været hele tiden hva som blir gjort i hagen. Men sånn er det jo, ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

tronderlivetmitt sa...

Nydelige blomster. Jeg har en forkjærlighet for revebjellen... Men jeg har ikke fått den til å komme igjen her hos meg. Da jeg var barn, på Vestlandet, gikk vi nesten store omveier, fordi vi var blitt opplært at revebjellen var veldig giftig.. Forøvrig ble vi fortalt av tanten til mannen min, at det ikke kunne regne nok før St. Hans.. Så da så.. Men her i Trondheim er sol og regn i gode porsjoner i år, og frodigheten deretter. Fortsatt god sommer. Hilsen Inger Johanne

Jannibele sa...

Jeg gleder meg hvert å til å se et vell av vakre roser hos deg. Du slår til i år også. Nydelig. Har du navnet på den ferskenfargede? Mine "svenske" roser ligger litt etter, men det er absolutt tegn til liv. 'Miss Bateman' har blomstret uten sidestykke hos meg også i år.
Nyt din vakre hage.
Hilsen Jannicke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...