onsdag 22. juni 2016

Roser overalt.....





Da var det på høy tid med en oppdatering....

Hagen er nå full av roser...
Austin roser og historiske...og noen andre....






Great western er som alltid full av roser...








Geoff Hamilton...









Rapsody in blue...




William shakespeare...




Shopshire Lad....






Cambridgs Castel....og Ferdinand Pichard...





 Great western....og Duchesse de Montebello...




Felicite Parmentier...
lav og bred rosebusk...en gammel sort fra frankrike...



Felicite Parmentier...




Mandag hadde vi nesten storm her...
og mange av rosene fikk seg en trykk...peonene likeså...
de rosa blåste rett og slett av...
de store hvite ble noe redusert men de har mange
knopper som ikke er kommet ut...dette redder noe av blomstringen...


Litt sol og litt regn...
litt av hvert...så alle blir fornøyd...:)







19 kommentarer:

Ranten sa...

Så mange lekre roser du har :-)) Berre lekkert! Ønsker deg også en flott sommer!

Jannibele sa...

Jeg har gledet meg til roseblomstringen din:) Der kom den! Så mye vakkert at. Du har inspirert meg til å plante roser i hagen, bare så du vet det:) Blir stadig flere av dem. Ikke ferdig ennå. Nyt roseprakten.
Hilsen Jannicke

Unknown sa...

Helt nydelig! Så heldig du er som har slike fine roser

Bente Antonsen sa...

Nydelige roser og flotte bilder. Ønsker deg en fin sommer i rosehagen.

Gentiana nivalis sa...

Masse flotte roser! Enig, fint med litt regn og litt sol og ikke for mye vind, bare litt for å tørke opp etter regnskura så vi slipper sopp på rosene eller råte på jordbæra :-)

Unknown sa...

Ååå så flotte roser, tenk nå er vi der i roseblomstringen alt.
Jeg måtte rydde og binde opp mange planter etter uværet jeg også,
men det gikk ganske bra.

God midtsommer til deg også Inger Marie, det blir vist ikke bål på stranda her for det kommer regn ser jeg.

Marit sa...

Så mange fine roser du har! Det er en herlig tid nå med så mye fint som blomstrer på en gang.

Ha en fin St. Hans!

Bente sa...

Ååååå, så utrolig mange vakre roser du har. Jeg blir jo hel satt ut her hihi.
Klem

www.AnettesFlora.com sa...

Vil tilslutte mig koret:-))) hvor har du mange smukke roser!
Ha en skøn uge Inger Marie:-)
Med hilsner og klem fra Anette

Underberget sa...

Vakkert, vakkert!! Jeg noterer meg Geoff Hamilton på min ønskeliste, den var bare helt nydelig! Jeg har en gammel rose som var i hagen da vi flyttet hit, den ligner veldig på Felicite Parmantier, kanskje det er den samme - ville være kjekt med et navn til min navnløse rose :-)
Ønsker deg en fin St.Hans kveld! Klem og smil fra Berit

Rosor och Akvileja sa...

Så många olika fina rosor du har. Blir sugen på att skaffa mig mera.
Ha det gott.Åsa

Unknown sa...

Og etter regn kommer sol :) Godt du har så mange og at det var mange knopper.

Nydelig vakre bilder av skjønne blomster.

Fortsatt god sommer

Klemmer fra Monica

Aud sa...

Så mange forskjellige roser du har! Nydelig :-)
Det dufter sikkert deilig :-)

Elsa sa...

Å du hildrande du for flotte roser og rosebilder. Jeg syntes jeg kjente den nydelige roseduften gjennom PC'n :)

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello Inger Marie!
Your roses are beautiful.
They feel their wonderful scent.
Have a nice weekend:)
Lucja

Meta sa...

Vilken rosprakt du har att njuta av så fint sol och härligt väder gör allt så vackert. Hoppas midsommaren varit fin här har det varit helt underbart nu är det söndag lite utflykter idag och sen är de vanliga veckorna igång i gen
Ha det gott och njut( för det går alldeles för fort)
Kram Meta

Caroline sa...

Wow så mange nydelige roser du har!!!
De så riktig friske å flotte ut alle sammen:)
Her har ikke roseblomstringen begynt enda,kun lykkefund som såvidt har begynt;)

Idag er det 1000 åpne hager,men de som hadde åpnet hagene sine for publikum fikk desverre regn,men,men....Ikke noe å gjøre med det,tok på meg regntøy å ble inspirert på runden min likevel;)

Ønsker deg fine sommerdager!

Klem Caroline

Fru Friis sa...

Skønne roser du har lige nu og ærgerligt når regnen ødelægger dem. Men vi vil også gerne have lidt vand til haven... ;o)

Ingvill Mydland sa...

Skjønne, skjønne roser! Nydelige bilder. Så herlige farger, og så mange fine sorter. Sukk! Her er det bare å nyte, tydeligvis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...