mandag 27. juni 2016

Gjenbruk...





Jeg liker godt å bruke saker og ting på en annen måte
enn det som i utgangspunktet er tenkt...









Denne sommeren ble det noen nye ampler av...
gamle lampeskjermer...
og her kan en bruke de formene som en har tilgan på...




Disse har jeg brukt i en annen sammenheng før....
bare se her...
men nå har jeg kledd innsiden av skjermen med strie og plastikk inni der
for å holde bedre på fukten + noen små hull til overskudd vann...
Så er det bare å fylle på jord og plante det en vil...


























Jeg valte Sommergeorginer...Lobelia og Silver falls...

Sommergeorginer fra frø er første år jeg har..
men noe så enkelt og riktblomstrende...
og i tillegg blir de ikke så høye...her i ampelen kommer heller ikke sneglene til...
herlig:)






10 kommentarer:

LisaM sa...

Så kult! Gjenbruk er bra, og veldig veldig gøy! Dette likte jeg!
Flotte planter også. Ble inspirert til å prøve å så georginer selv;)
Ønsker deg en finfin siste uke i juni:)

Brunt sukker sa...

så gøy
godt kommet på
kos deg i din vakre hage
sommer klem
fra Eli:)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det var en gøy bruk av lampeskjermer, ser alltid mange fine skjermer på loppis, så det skal jeg tenke på neste gang.
Hilsen Ingeborg

Bente Antonsen sa...

Artig. Du er kreativ og inspirerende. Ha ei fin uke.

Bente sa...

Så utrolig smart. De ble kjempefine.
Klem

Meta sa...

Vilken kul idé. Tänk vad du kan göra mycket roligt, så kul att se allt lite inspiration får man ju med.
Ha det gott i veckan
Kram Meta

Aud sa...

Så morsomt! Hadde aldri tenkt på det :-)
De ble fine.

livihagen.blogspot.com sa...

Det tok litt tid før jeg så hva du hadde gjenbrukt, men så forsto jeg det jo. Mamma sydde masse lampeskjermer i sin tid, så jeg har jo sett slike skjeletter før. Kjempesmart!!! Bare å komme på det er imponerende. Smart! Hilsen fra Liv

Unknown sa...

En veldig morsom ide!

Furulunden sa...

Herlig!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...