fredag 3. juli 2020

Valmue dans...



Noen år sår jeg mye valmuer...
og når de danser i vinden er sommeren på sitt beste...





...vel, nå er jo sommeren satt noe tilbake...kaldt og noe ustabilt vær denne uken







men vi håpre at det varme gode været kommer snart tilbake..








Valmuene er så grasiøse..og også undersiden av blomsten er vakker...




Jeg har en forkjærlighet for fylte og doble bomster...
også når det gjelder valmuer..
De sarte rosa mot de mørke..nesten sorte er utolig vakkert...








Valmuene denne sommeren er plantet både i krukker og i bed...
så de kan nytes hvor enn en går i hagen...

Og samler jeg frø etter blomstring..så blir det ennå en valmue dans
et annet år også :)





10 kommentarer:

HageSus i Turids hage sa...

Doble valmuer er fantastiske.
De mørke du har er også helt nydelige.
Ha en flott helg!
Hilsen fra Turid

Barwitzki sa...

Deilige bilder... tusen takk.
Jeg elsker valmuer også og i år vi har mye i landskapet.
Det ser ut så veldig fint. Yes, bare super.
Dine farger er så veldig nydelig :-)) hilsen til deg.
Ha en fin helg. Viola

Torilshusoghage sa...

De er helt nydelige:))
Elsker valmuer, må ha det hvert år.
Skjønne bilder!
God helg til deg.

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Så fina de är. Av någon underlig anledning glömmer jag bort att så dem.
Är det bäst att så dem på hösten eller våren?
Ha det fint /Hälsningar Marika

Hageidyll i Sonvika sa...

Hei Inger Marie.
Valmuer er flotte, bare synd de står så kort tid.
Her blomstret de på det varmeste, så det ble kun to-tre dager...
Ha en fin helg/Eirin

Marit sa...

Så mange fine valmuer du har! De er utrolig lekre, og de mørke er veldig fine når solen skinner på de. Da ser de nesten svarte ut ja :)
God helg!

HWIT BLOGG sa...

Den är magisk, vallmon...jag skulle vilja ha en hel äng av vallmo i min trädgård!
Sommarkram från Titti

Aud sa...

Valmuer er flotte!
Med litt kjøligere temperaturer varer kanskje blomstringen lenger :-)

Villrose sa...

Nydelige valmuer!
Prøver å så spennende sorter hvert år, men det nytter ikke, da jeg har for tett beplantning. Noen gamle fylte jeg har, sår seg fortsatt flittig :)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Jeg syns også valmuer er fine, og du har mange flotte, har sett noen få selvsådde her i år, men ingen som har blomstret foreløpig, tror jeg. Ha en fortsatt fin søndag, hilsen Ingeborg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...