torsdag 3. september 2020

Ghislaine de Feligonde..........

                                                                                                


Denne historiske rosen plantet jeg for tre år siden
og den har vokst både i høyden og spesielt i bredden...
Fargenyansene er bare så nydelig..
skifter fra fersken til kremhvit og tilslutt over i blekhvit...







Til støtte for rosegrenene har jeg snekret et stativ av gamle staurer.....
den grå fargen på treverket er fin kontrast til rosene syns jeg...
og Ghislaine de Feligonde blomstrer og blomstrer..


                                                                                 




Nå skriver vi september med busken står fortsatt med et vell av knopper...
og bak rosene henger vintereplene "Ingrid Marie" røde og flotte....




                              Knoppene bruker lang tid på å åpne seg nå så sent i sesongen
                                         men når jeg tar inn en gren eller to til vasen...
                                                        gir det en sommerfølelse langt
                                                                     utover høsten...




 

9 kommentarer:

Marit sa...

Så fin den er! Den har jeg aldri hatt. Det er hyggelig å ha roser som blomstrer ute nå.
Ha en fin helg!

hagen vår sa...

Vakker blomstring av roser nå i begynnelsen av september. Ha det godt! Anne

HWIT BLOGG sa...

Åhh så vacker!! Ljuvlig! Det rosnamnet lägger jag på minnet...
Ha en fin lördag :)
Kram Titti

Villrose sa...

En av yndlingene, absolutt! Flott stativ hadde den fått også¨:)
Etter å ha opplevd noen prakteksemplarer (store som en campingvogn, omtrent) i Frankrike, skjønner man hvilke begrensninger vi har langt mot nord. Men vakre roser kan vi dyrke her også.
God helg!

Mine bilder - Vivishagerom sa...

Hei
Nydelig rose, og fin farge. Når rosene var på sitt beste i sommer, så gikk jeg rundt og luktet hele dagen.
Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Vivi

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Den är så vacker. Har stått på min önskelista ett tag nu. Låter helt fantastiskt att den blommar så länge.
Ha det bra /Marika

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, det er en veldig fin rose. Jeg har den også, og er veldig fornøyd. I år syns jeg den har hatt ekstra lang blomstring også. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Dear Inger Marie!
Your rose is beautiful. I am also delighted with its color. So romantic.
Greetings.
Lucja

Aud sa...

Utrolig vakker rose!
Spennende med de skiftningene i farger.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...