søndag 15. november 2020

November solros....


Aldri for sent...

Denne solsikken spiret ikke før i juni...
ja,ja tenkte jeg...
det blir sikker ikke noe utav deg..stakkar...
Men se på den nå!



De siste dagene i oktober så jeg antydning til gule kronblader..
Siden har jeg sjekket med jevne mellomrom i håp
om en solsikke i blomst 
sent...sent på høsten...

Så fikk vi noen dager med Indian-Summer...
og da fikk solsikken det lille løfet som skulle til...
for blomstring...
lenge etter de andre har tatt kvelden..


I går var den en sjelden dag med sol og super-hagevær 
både solsikken og jeg strålte om kapp...
Solsikken med ansiktet mot solen...
og jeg med nesen i jorden...

Fikk gravet ned planteavfall i grønnsakhagen 
og klippet ned det siste der...
Nå er det bare bladpersille og noen få pastinakker som
står igjen..
Ja..og så jordskokk da...
men de greier seg gjennom vinteren.


Herlig med overraskelser i november!












7 kommentarer:

Marit sa...

Så fin den er, og hvilken overraskelse i november ja. Her var det sol i fem minutter i går før den forsvant igjen. Jeg teller ned til at sola snur, og det er bare å glede seg til en ny sesong :)

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Visst blir man glad av en solgul solros, och så sent på året-
Ha det gott /Marika

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det var en flott solsikke, ja, gøy med sånne overraskelser. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

naturglede/Randi Lind sa...

Sånne overraskelser er gull verdt. Jeg har fortsatt månedsjordbær og de er hvite, men søte. Noe kruspersille og gressløk vokser enda, men solsikkene takket for seg i august. Ønsker deg fine dager mot advent! :)

Villrose sa...

Imponerende! Og så flott :) Mine har gått i frø for lenge siden.
Ha en fin uke!
/Irene

Aud sa...

Så nydelig den er! Bra den rakk det :-)

POKERVVIP sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...