torsdag 5. november 2020

Tøffinger.....



Hvert år på denne tiden

imponeres jeg av hvor tøffe noen av blomstene er...




Løvemunn for eksempel...
vinden bøyer de og regnet høljer over planten...
men likevel holder de stand...




Austin-rosen Claire...
kremfargede store og tette blomster...
har litt vanskeligheter med å åpne seg men vakker likevel..




Alina Starlet Rose..søt og fantastisk blomstervillig...




Shopshird Lad også Austin-rose....
viser en og annen blomst helt på tampen av sesongen




Og som jeg nevnet i oktober...
Ghislaine de feligonde som blomstrer og blomstrer...





 












En noe blek variant av Malva...men den klarer å blomstre ennå... 
samme er det med Cosmos....litt rufsete i kantene
men vil blomstre til frosen...


Er dere ferdig med hagesesongen?

Jeg bruker de fine dagene som dukker opp...når jeg har fri....
til rydding og litt annet småtteri...
og litt fiksing i veksthuset der jeg har vintersalat.

God ukeslutt til alle som kikker innom :)




7 kommentarer:

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Dear Inger Marie!
Hmm, it's November already and the flowers are still blooming. I admire the wonderful roses.
Hugs and greetings.
Lucja

Villrose sa...

Fantastisk med de tøffingene som "står han av". Noen litt bleke om nebbet, men hva gjør det?
Ha det godt!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det er så koselig alt som blomstrer nå, og så mange fine roser du har. Er en del som blomstrer her også, men jeg er litt sur på min Ghislane som har avsluttet blomstringen for lengst. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Man kan inte tro att det är november då du visar dina fina bilder på rosorna.
Väldigt vackra men Alina är helt förtjusande. Ghislaine står på min önskelista. Trodde den var mera gul, men den kanske skiftar i färg.
Ha en trevlig helg /Marika

Ranten sa...

Jammen har du mye som blomstrer enda :-)) Her har noen planter av løvemunn overlev ute i flere år, men det er vel mere unntaket enn hovedregelen.. Ønsker deg en fortsatt fin helg!

Marit sa...

Så mye flott du fortsatt har i blomst! Claire Austin blomstrer her også, og det har aldri skjedd før at noen rose har blomstret så lenge.
Dine løvemunn ser ut som det er midt på sommeren :)
Ha en fin uke!

Aud sa...

Så fine tøffinger i hagen din :-)
Her er det ringblomsten og løvemunn som har holdt stand.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...