lørdag 28. august 2021



Utsikt fra kjøkkenvinduet...




Knall blå hortensia...
i år er de spesielt kraftige og fargesterke...og et vakkert
skue gjennom kjøkkenvinduet...

 



Litt lenger borte...ved inngangsporten har jeg en gammel tønne
med vanlige rosa hortensia...



Disse nydelige hvite har spesiell
betydning...
Det er vanlige potte hortensia...
og er kondolanseblomster da pappa gikk
bort for noen år siden...

To planter som har ettablert seg bra i hagen...
og til min store glede holder de seg hvite i blomsten..
I skumringen lyser de i opp i bedet
nær veksthuset....


Den siste helgen i august....og jeg lurer på
hvor ble denne sommeren av?

Men september er også en flott måned...
fargen i hagen skifter...tid for soppturer og etterhvert
opprydding og innhøsting av siste grønnsaker
og frukt..




13 kommentarer:

Marit sa...

Så flotte hortensia du har. Hos deg klarer de seg jo fint, men det gjør de ikke her dessverre. De overlever men blomstrer ikke. De hvite var så fine.

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Fina hortensior. Den blåa färgen är mycket vacker. Har en i kruka, den var lite rosa och lite lila skiftande men den slutar som så många i röda toner. Visst gick sommaren fort nu är det snart september. Vi får hoppas att det blir soligt och fint.
Ha en trevlig helg /Marika

fruens flora sa...


Hei.
Tenk å ha sånn en utsikt fra kjøkkenvinduet. Flotte hortensiaer. Etter dager med vind og overskyet ser det ut til at sommeren kommer tilbake.
God søndag.
Hanne-Lise.

HWIT BLOGG sa...

Älskar hortensia! Den där blå skulle jag gärna vilja ha utanför mitt köksfönster :)
Ja vart tog sommaren vägen? Men än har vi många sköna, soliga dagar framför oss hoppas jag...
Kram från Titti

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Dear Inger Marie!
You have a beautiful view from the window. Your photos and hydrangeas are wonderful

Hugs and greetings.

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Den där blå nyansen är underbar och fint att ha den rätt utanför köksfönstret. De måste vara en fin känsla att se de vita blomma och även den var ju så fin.

Ha det gott! Carina

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det er fint med Hortensia, har en som har stått i krukke i mange år, som jeg tenkte at jeg skulle slippe fri, bare jeg finner et sted for den. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

Ranten sa...

Hostensia er så vakkert i høsthagen :-)) Og ekstra fint når det er knyttet minner til blomstene.

Ønsker deg fine høstdager i hagen!

Gentiana nivalis sa...

Så flotte hortensia! Jeg fikk en blå en gang, og hadde den som rosa i noen år, må overvintre den inne. Den døde da jeg prøvde å plante den ut... De er jo egentlig greie å ha i potter og ikke så svære å flytte ned i kjelleren, så kanskje jeg skal få meg en igjen?

Aud sa...

Nydelige hortensia.
Så fint med de hvite, og historien bak :)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Flott utsikt ja, mange fine hortensiaer, de er supre høstplanter. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

chanee sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
boy sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...