fredag 8. november 2019

Lys i mørke...



Hei alle sammen....
et lite livstegn fra meg...i vinteren...
Det er jo alltid overraskende når det første hvite daler ned...

Jeg var faktisk i grønnsakhagen og gravde opp de siste pastinakkene idag...
litt sent ja, men slik ble det bare...
en hel bøtte med store fine pasinakker som skal bli til mos..gryter eller wok...













Bildene jeg deler har dere sett før...men de går kanskje å sees en gang til...
Nå er det lys-tid...både inne og utenfor...
og jeg har laget mange lys-dekorasjoner opp gjennom årene...faktisk er det lett å glemme
de enkelte...men da er det godt med et arkiv å lete i...







Disse betong-lysestakene brukte jeg til advendt for omtrent fire år siden...
det går like greit å bruke bare en eller to...som en vanlig lysestake...
På kubbelys bruker jeg ofte etpar dråper med eterisk olje...drypper ved veken 
og når lyset tennes frigjør det en deilig duft i rommet...
nå er det frisk eukalyptus som er favoritten...







Misteltein-kransen med lys i er en fin og litt ekslusiv krans til terassen...
jeg lar lyslenken sitte på fra år til år...så er det raskere å gjøre den klar med nytt materiale..

Mose-lysestakene er laget rundt noen gamle messing-lysestaker fra loppemarked..
kanskje ikke så praktisk med tynne lys ute i vinden...det er mest til ære for fotografen..
jeg bruker de gjerne inne på et bord eller på et brett sammen med kongler...


 




Det var et innlegg med lys-ideer fra meg og for å si at jeg
ikke slutter helt med bloggen...
det blir innlegg når jeg finner tid for det....
kanskje det kan bli et jule-ide-innlegg også...

Hei så lenge...:)








15 kommentarer:

Marit sa...

Så hyggelig å høre fra deg. Ja, bildene dine kan absolutt brukes og sees igjen. Det har kommet snø her også i dag, så nå er det blitt vinter.
Ønsker deg en god helg, og fin førjulstid!

HageSus i Turids hage sa...

Mange fine dekorasjoner du har hatt.
Nå er det tid for lys.
Min mann har satt opp utelys på diverse trær og verandakasser i dag, så nå "prøvelyser" de litt i snøen. Ble julestemning, men det er litt for tidlig. Alt skal tennes første søndag i advent.
Ha en fin novemberhelg!
Hilsen fra Turid

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Du er flink til å lage dekorasjoner, inspirerende bilder. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

fruens flora sa...



Hei Inger Marie.
Disse bildene kan du gjerne vise flere ganger. Her er det ikke kommet snø. Den føk litt i lufta, men la seg heldigvis ikke.
Koselig å høre fra deg igjen.
God helg.
Hanne-Lise.

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Jättefina tips och jag landar med förväntan - jag älskar advent. Fick flera idéer jag kan tänka mig att fixa till.

Ha det gott! Carina

HWIT BLOGG sa...

Så himla fint! Underbar inspiration...
Ha en fin lördag!
Varm kram från Titti

Villrose sa...

Pastinakk er en super grønnsak! Må få sådd noen neste sesong.
Så koselig og fint med lys ute og dekorasjoner med lys :)
Ha det fint!

hagen vår sa...

Hei!
Så fint å høre fra deg. Veldig hyggelig at du vil høre fra deg, i hvert fall av og til.
Det er inspirerende å se dine dekorasjoner. Anne

naturglede/Randi Lind sa...

Så koselig at du er her igjen! Nydelige bilder, som gledet meg nok en gang. Du er så herlig kreativ og inspirerende! Ønsker deg en finfin søndag!

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Så trevligt att se ett inlägg från dig. Fina dekorationer, och nu till Advent och Jul kommer de till användning.
Ha det fint /Marika

Bente sa...

Nydelige dekorasjoner. Tåler så absolutt å sees igjen
Ha en finfin søndag

Klem

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Dear Inger Marie!
I'm so glad your new post has appeared.
I missed you and your wonderful decoerations.
Have you already had the first snow? The garden looks fabulous.
I hope you will post more often now.

Kisses and greetings from Poland.
Lucja

Aud sa...

Slutter meg til, disse dekorasjonene tåler absolutt å vises igjen :-)
Koselig med lys nå ja.

Sabelhagens Olivlund sa...

Så trevligt att höra av från dig! Mysiga bilder.
Ha en fin kväll
Kram Maria

nbde2020 sa...

vertrauenswürdige replica uhren
uhren replica

fake rolex
rolex replica
replica uhren
replica uhren kaufen

fake rolex
rolex replica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...