torsdag 9. juni 2011

Hagebord av stein


Dette hagebordet laget jeg ifjor.
Glassplaten ble knust og det var bare støpjernfoten igjen.
Så da kom jeg på og bruke en plate av
kryssfiner som jeg malt svart,
og limte flate skifer-steiner på.
De hadde jeg funnet på stranden og hadde ligget
lenge og ventet på og bli brukt.

Bordet stod ute i hele vinter og alle steinene sitter
fortsatt fast.
Jeg brukte steinlim som jeg kjøpte i hobbybutikken.


Alle syrinene er avblomstret hos meg nå
bortsett fra den hvite "Mme Lemoine"
den blomstrer litt senere en
de to andre...


det er så hyggelig og ha en liten vase fylt med
noe av det som blomstrer for øyeblikket,
stående på steinbordet...


det minner meg om å legge merke til detaljene
og SE det som er her
akkurat NÅ :)

GOD LANGHELG
 til alle mine
BLOGGVENNER :))

13 kommentarer:

Frøya-Heidi sa...

Så fint det ble med skiferstein opp på bordet. Jeg har fått tak i en kabeltrommel, som jeg skal bruke til bord. Men den er jo ikke så fin på toppen, mulig jeg gjør noe lignende som deg :)

Mitt Landliv sa...

Hei! Fant deg helt tilfeldig... Så mange flotte bilder fra uterommet du viser. Virkelig kreativt og inspirerende! Legger meg til som følger så jeg finner deg igjen lettere, gleder meg til å se mer utover sommeren :)

shabbychicoglavendel sa...

Hei Inger Marie.
Gjett om eg blei glad da eg såg eg hadde fått kommentaren fra deg!! Har vært sååå spent på om eg hadde gjort ting rett da eg skiftet navn, og om noen ville komme til å finne frem til bloggen min igjen. No veit eg at du har klart det og det må jo bety at alt er i den skjønneste orden. Puh... :)
Stooor klem til deg fra meg :)

Anne sa...

Fant bloggen din nå og gleder meg til å følge deg videre.
Mye fine hagebilder her hos deg..nå skal jeg sette meg ned og titte i bloggen din.
klem Anne

Roser og Patina sa...

For et nydelig og personlig hagebord! det er slike ting som gir hagen sjarm:) Det viser at her bor det folk med kreativ sjel og skaperglede:)) Helt unikt og veldig vakkert! Takk for info om rødkattebusken:) Ønsker deg og dine en herlig lang sommerhelg. Klem Ellen.

Lone sa...

Hej Inger Marie.

Hvor er det bare fint det stenbord, sådan et vil jeg osse ha.
God lang weekend.

Kh Lone

Kari sa...

Kjempefint bord! Moro å ha noe som ikke alle andre har :)

Kari K. sa...

Smart bord. Og så lurte jeg litt på den rødkattebusken. Kan den stå mot en skyggevegg?
Kari K.

Underberget sa...

Kjempefint stienbord! Flink dame må jeg si:-) Koselig med syrinbildene, hos meg er de helt avblomstret, heldig du er som har flere typer med ulikt blomstringstidspunkt. Riktig god pinsehelg til deg også!

Inger Marie sa...

Kari K...Tja,Rødkattebusken trives i sol-halvskygge og den får mindre farger på bladene jo mindre sol den får...så jeg vil vel si at bare skygge kan bli litt lite lys for den.

Anne og Mitt Landliv...så hyggelig at dere "fant" meg :)Kjempekoslige blogger dere også:))

Shabbycicoglavendel...joda jeg fant frem...men måtte legge adressen din inn på nytt for at det skulle gå.
Flott ble det hos deg:))

Til alle...Takk for innspill og God helg alle sammen:))

Sissel sa...

Det var et kjempefint steinbord! Så fine steiner du har funnet til det - så flate og glatte. Kjempefine. :)
Ønsker deg en god helg videre.

Lunalei ;-) sa...

Hei! For en nydelig blogg du har, håper du synes det er greit at jeg har lagt meg til som følger!
Skiferbordet ditt ble kjempefint - og gav inspirasjon til å gjøre noe lignende, med tid og stunder!
så mye fint i hagen din!!!
Hilsen Hagealven

krepsemor sa...

Utrolig flott steinbord du har laget! Du er skikkelig kreativ, jo =)
Jeg er veldig glad i gråstein, og de danner en flott bakgrunn til plantene våre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...