tirsdag 13. september 2011

Høst stemning...


Et lite knippe av det som er i hagen akkurat nå...
Hortensia står lenge utover...
Marikåpe med duggfriske blader..
En liten roseknopp av den lekre rosen
`Glamis Castle`som også er i full blomst
Bladene til peonene har skiftet farge..
og høstbergknapp med sin
varme farge..


Og høstkrokus...
tror jeg må plante flere av slike...
de kommer alltid overraskende på meg
har glemt at de er der....
og plutslig står de i fullt flor...når jeg trodde
det ikke kom flere blomster iår...


Ønsker dere alle en fin høstkveld...:))



13 kommentarer:

Asbjørg sa...

Høstkrokus,så fine de var.Har jeg aldri hatt,men det frister...

stallnilsen sa...

Så masse fint du har i hagen din ennu, høst krokus har æ aldri vært borti før, de var kjempesøte ;O)
Takk for hilsen hos mæ, og ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;O)

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilket snyggt collage! Hortensian är läcker, och vad fint det är med regndroppar på daggkåpan. Glamis Castle har jag inte, men den finns på önskelistan. Man får lite vårkänning när man ser krokusarna.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Maria

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Koselig å lage noen bildekollasjer, så man kan nyte synet inne når det blåser og regner ute.... Krokusen var jo veldig artig, disse har jeg heller ikke hatt. Da kanskje det kom noe nytt på lista.

Roser og Patina sa...

Hei Inger Marie. Heldigen deg så har høstkrokus! de er så nydelige:) Har tenkt lenge på å plante høstkrokus men glemmer det bare ut. Så nydelig hortensiaen din var. Det kom aldri blomster på min i år, til tross at den skulle blomstre på årets grener og heter Endless Summer. Men jeg har 2 syrinhortensier Pinky Winky og limeligt, som blomster fint. Men liker godt de som har mer farge:) Vakre høstfarger på pionene dine:) Mine fikk sopp så jeg har klippet dem helt ned:( Det ser sunt og friskt ut i hagen din:) god kveld til deg. Klem Ellen.

Fjellets datter sa...

Takk for at du følger meg, har lagt meg til som følger hos deg også. Krokusen er nydelig, så søte der de står.
Kos deg i kveld.
Klem fra Kristin

Kari K. sa...

:0) høstkrokus :0)

Helene Orskaug sa...

Her var det masse pent å se på! Og høstkrokus... den var flott! Har ikke sett dem før..

Heleneklem

krepsemor sa...

Så flott bildecollage av høstblomstringen hos deg! Jeg må visst bli flinkere til å ha høstblomstrende planter jeg også ;)

Hverdagsglede!! sa...

Høstkrokus - det var nytt for meg. De var nydelige =)
Trenger farge i bedet så lenge vi kan utover høsten.

Takk for tips!

Mariann sa...

Flott collage! Det er kjekt med noe som fremdeles blomstrer, selv om det går mot høst.

Underberget sa...

Så gøy at du har høstkrokus i hagen! Der vi bodde i Østerrike vokste de ville i skogen, de små cyklamen (alpefiol) og juleroser vokser også overalt. Hvor har du fått tak i disse løkene? Ha en strålende hagedag og nyt solskinnet:-)

Vores have sa...

Hej Inger Marie.
Flotte billeder du viser.
Den der ligner en krokus, mener jeg hedder Nøgen jomfru.
Link:
http://lundhede.datascan.dk/acatalog/Lh_Stauder_Cm_.html
Ønsker dig en god onsdag aften.
Knus Hanne Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...