fredag 14. desember 2012

Kranser...kranser...



Alle bruker minst en krans til jul...
eller..?
Jeg har opp til flere...og ikke bare til jul..
Og det er nok fordi jeg syns det er
så gøy å lage kranser...
En kan bruke så mange ulike materialer
og få utallige varianter...


Dør kransen dett året ble helt hvit...
når døren er mørk så får det en fin kontrast...
Jeg har brukt 
sisalhår til underlag...
sølvkrans..en lenke av istapper..
perler og litt fjær..
og takløk... 


Hvite hjerter er aldri feil...


Takløken greier seg overraskende bra..
tross mange kuldegrader..


Grangrans til veksthuset..
helt enkelt...


En liten krans av lavgrener...


en litt rufsete krans av eføy...
bare viklet rundt seg selv...


Og denne...
som jeg laget til juleverkstedet...
furukrans som er hengt opp 
og blitt en lys krans...

Mange av dere lager de mest
fantastiske kranser..
Men er du ikke så dreven på dette
kan du kikke HER hvordan du binder en krans...
og HER om du vil lage ditt eget
underlag til kranser...

Da går vi mot den tredje helgen
i advent...
julen er snart her..:))

17 kommentarer:

Hjem & Glede sa...

Å så masse inspirasjon!
Du er så kreativ!
Nydelig Inger Marie!

God helg.
Varm klem
Camilla.

Aud sa...

Så mange nydelige kranser du har lagd, spesielt den hvite var lekker.
Hyggelig at du har lagt deg inn på foto utfordringen min.

Anonym sa...

Åh, så fine de er, dine kranse. Jeg får lyst til at binde flere end den ene jeg har bundet. Tror jeg prøver med efeu i morgen :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow, vilka fiina kransar du gjort!! Jag har inte gjort en enda:)). Så jag ska kolla in på länken till hur man gör:).
Ha en fin helg.
Kramar Maria

Vivishagerom sa...

Her var det mange flotte kranser. Den med hvite hjerter var bare helt super lekker. Du er så utrolig flink.

Veldig fint at man kan lage kranser av materialer fra naturen. Liker at det er lett å få tak i, og til en billig penge.

Ønsker deg en kjempe fin helg!

Klem Vivi

Unknown sa...

Så fint og så mange gode ideer du viser Inger Marie.

God helg, Maritklem.

stallnilsen sa...

Fantastisk :D

Ha ei fin helg,.

Lisbeth :)

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello Inger Marie!
All Christmas wreaths are very beautiful. I'll experiment.
I'll do one of the wreaths.
I send greetings.
Lucia

Marit sa...

Så flotte kranser du lager! Jeg likte så godt den med eføy. Ha en god helg!

Plantebegejstring sa...

Smukke kranse.
Synes det er sådan et hyggeligt arbejde at binde, men i år har tiden kun været til min adventskrans. Har stadigt lidt projekter at gøre inden juledagene rigtigt er her.

Hvor har du ret i at den lyse krans mod den mørke dør er vidunderlig som kontrast. Og så er jeg så betaget af din naturlige og elegante stil.
Tror indlæg jeg imorgen lægger på bloggen også vil falde i din smag....ja ja nu siger jeg ikke mere;0)

Dejlig aften og mange julehilsner fra
Katinka

MarJE sa...

Så mange fine kransar du har laga. Den kvite var berre lekker!!!!!
No har eg sett på både korleis du lagar underlaget og korleis vi skal binde den. Kjempefint at du deler dette.
God fin helg til deg.

Vores have sa...

Smukt - tak for inspiration.
Ønsker dig en god week-end:)
Knus Hanne Bente

Hildur sa...

Den hvite kransen din var utrolig flott :-) Hadde aldri selv kommet på å lage hvit dørkrans, men du har helt rett i at det ble en flott kontrast til den mørke døra. Den ideen skal lagres i topplokkets bildearkiv til senere bruk ;-)
Ønsker deg en god helg!

Elzie sa...

Åh vilka fina kransar du gör! Ja, jag ska också ge mig på det i veckan, men det blir bara idegran så den blir nog inte så fin som din, men vad gör det? Den är ju hemgjord av mig!! (Hihi!).
Hoppas du har en fin tredje advent.
Kram Elzie

Jannibele sa...

Alle er så fine med hvert sitt særpreg. Falt spesielt for krans nr fire. Så naturlig og enkel:)

Susanne sa...

Hej!!
Så fina kransar du har gjort ;)) kul att göra kransar, det tycker jag me ;))

kram kram
Susanne

Hverdagsglede!! sa...

Herlighet så vakre kranser! Du e gode Inger-Marie. Var like fine alle sammen, men favoritten min denne gangen var den av lav. Helt nydelig.

Klem te deg =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...