mandag 20. mai 2013

Helgen da sommeren kom....




...vil jeg kalle denne deilige pinse-helgen vi fikk...
Så varmt og solrikt..temperaturen spratt flere hakk opp..
og både jeg og alle plantene fikk det
plutselig veldig travelt...




Har plantet litt i potter og laget stilleben...




..i bedene vokser det helt vilt..
allium og roser i det lange bedet...




..de siste Magnolia blomstene....før treet blir helt grønt...







..til venstre..sibirertebusk og til høyre snabel-calla...en gave fra hagenaboen...





Kubjellene blomstrer...
nå har jeg også fått tak i denne lilla `pulsatilla montana`







Så har jeg herdet planter...
cosmos..zinnia..akeleier..malva..gress...
skal prøve å få starte utplantingen til uka...
og flere står klare i veksthuset...




..og...vi har spist de første aspargesene denne helgen...
sååå godt :)




Helleborus orientalis står på sitt beste nå..
den har fått syv blomster så langt..denne første sesongen...




..løkblomstene blander seg i et naturlig miks...




..som her..
dette er de gamle rød-orange som har stått i hagen fra
tidligere tider...og jeg lar de leve sitt eget liv..
da får jeg litt uventede kombinasjoner...




..det gamle pære-treet blomstrer nå...
det fyller hele hagen med en fantastisk duft..
og det blir nok frukt også dette året...




Mange fine hage-dager..
og det er så godt at alt er blitt grønt...som jeg har lengtet etter
denne tiden...nå endelig er den her...
det er bare å nyte og glede seg
og bruke dagene...
UTE :))




17 kommentarer:

Jorun sa...

For noen vakre hagebilder! Kos deg i hagen. Håper det blir mange fine sommerdager i månedene som kommer!

elisabeth sa...

Kæreste Inger Marie
Hvor er det skønt at komme forbi di blog...de flotteste billeder og farver..man kan kun blive i godt humør..tak fordi de kommenterer på min blog søde :)
Klem Elisabeth

stallnilsen sa...

Nydelige hagebilder fra hagen din, Inger Marie.
Så mye fint du har, å det store pæretreet du har, heldige du :)
Her har vi også hatt noen nydelige dager, sol og varme og blomstrene vokser sæ større for hvær time både ute og i drivhuset, som er alt for fult, vis dette været med fine tempraturer holder sæ, skal æ plante litt ut av sommer blomstrene snart :O)

Ha en fortsatt fin uke, håper sola skal skinne både her og der i ukene og måndene som kommer .

Lisbeth ;)

November- symra sa...

Det er nesten som det ikke til å tro at sommeren kan komme i en slik fart. Snabelkala var en artig liten skrue, aldri sett den før...

Bente Antonsen sa...

Fantastisk flotte bilder. Du har mye fint i hagen din.Ha ei fortsatt fin og sommerlig uke.

Rosor och Akvileja sa...

Visst är det helt underbart nu. Fina bilder du visar. Man blir lycklig i hjärtat av sommar bilder.
Ha det bäst.Åsa

Plantebegejstring sa...

Skønne billeder af ganske sikkert vidunderlige dage i haven. Ja nu går det så stærkt, at man næsten ikke begriber det...

Åh hvor jeg elsker denne begyndelse på sommeren.

Skøn dag fra Katinka

Turid sa...

Så vakkert det er hos deg :) Blir helt matt av bildene. Ligger litt etter her, men det skjer da noe i bedene.
Nyt dagene.

Unknown sa...

Ja er det ikke utrolig hvordan hagen forandret seg på bare noen dager.
Hagen din er som en forundring-pakke, det er så mye fint og mer kommer ser jeg.
Nå ble det vis noen dager med regn, men det viktigste er at ikke temperaturen faller så mye.

Ha en fin dag.

Unknown sa...

Herlige hagebilder. Det er så deilig når det er sånt vær :)
Kos deg masse!!

ElseT sa...

Her osar bileta av sommar. Fantastisk vekstkraft no når vi fekk denne kominasjonene av lys, varme og fuktig jord.

Gårdsjenta sa...

så masse herlig blomstring! Her venter jeg enda på tulipanene, men noen soldager til, så gjør det seg :)

veldig flott hage du har :)

ZielonaMila sa...

Beautiful photographs, marvellous spring climates:) I am greeting

MarJE sa...

Ja, det har vore litt av ei flott Pinse helg. Plutselig virkar det som om alt må gjerast på ein gong. Det blir rett frå vinterdvale til full sommar.
Blomstringa kom i rekordfart. Nesten som enkelte tulipanar som stod nær husveggen stod i knupp om morgonen og nesten var avblomstra om kvelden.
Men, men no kom fuktigheita. Den skal visst berre ver i nokre dagar før finveret kjem tilbake.
Mykje...mykje flott i hagen din.
Kos deg og ha gode dagar, frå MarJE.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så utrolig vakkert og frodig det er hos deg!
Helt nydelige hagebilder:)
Hadde planter ute til herding,med måtte få dem inn i drivhuset så ikke brettene skulle bli fulle med vann...
Men regnet gjorde godt etter de varme dagene vi har hatt.

Fin dag til deg!

Roser og Patina sa...

Pusterommet var det jeg tenkte på da jeg kom inn her til deg Inger Marie.
Jeg sier bare Wow så flott du har det! Og alle kassene med flotte frøplanter som du har sådd..jeg er full av beundring! Du er råflink♥
I denne hagen vitner det om en stor glede til hagerommet, og alt den ineneholder som du har lagt så mye arbeid og kjærlighet i. Det er bare så vakkert å se:) Gleder meg til fortsettelsen!
Tusen takk for skjønn hilsen..
Ønsker deg en fortsatt fin dag. Klem fra Ellen.

loftkroken sa...

Tenker du koser deg :))
Flotte hage bilder ♥
Tenk å hatt en slik hage som deg....drømme drømme :)

Flotteste dagen til deg

Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...