søndag 31. mai 2015

Den siste....




...dagen i Mai og 
den siste Helgeglede før ferien...




De første  Allium er i blomst...
er så glad for at disse sprer seg og blir flere for hvert år...






..denne sprer seg også..så den må holdes under kontroll ellers tar den over hele bedet...
..greier ikke huske navnet i farta...
men er ganske søt der den går inn i fargeskalaen som dominerer akkurat nå...






Hvite dupper...den har vokst til en skikkelig tue...
de første Akeleiene dukker opp...
masse knopper iår...








De siste tulipanene...denne mørke og de rosa-lilla..
hører med i fargeskalaen...












Det første bedet med Hesperis-duftviol blomstrer nå...
nydelig vekst og duft..spesielt i skumringen...




..og siste rest av Rhododendron-blomstringen 
ved veksthuset...

Og ikke nok med alle disse blomstrende gedene...
imorgen er det Juni...
og starten på mine favoritt-måneder...
Juni....og helt til flammende Oktober.....
så jeg smiler og gleder meg
tross regn og vind...
sommeren er her snart..:))







12 kommentarer:

Unknown sa...

Kære Inger Marie
Ja, det er en dejlig tid, alting er så frodigt.
Skønne allium, du viser- fine kuglerunde hoveder...

Kram
JetteMajken

Unknown sa...

Vakre blomster og farger! Jeg gleder meg til det begynner å blomstre for alvor her også.

Meta sa...

Du har mycket vacker hos dig och så fint du parar ihop dina växter
Jag njuter
Ha en fin och skön sista majkväll
Kram Meta

Malys krok sa...

Nydelige avstemte farger i hagen din!Veldig fint å se! Jeg er så glad i akelieier, og ser på dine fine her!-Margit-

Torilshusoghage sa...

Så vakkert!
En glede å se:)
Håper juni kommer med litt mer sommerlige temperaturer,mai har Vært kald med mye regn....
Vi får rope på sommer'n så kanskje den kommer;))
Fin ny uke til deg!

hagen vår sa...

Hei! Innmari fint hos deg nå. Du ligger nok noen dager foran oss. Noen få av alliumknoppene er begynt å sprekke, så jeg kan skimte fargen.
Det er en fantastisk tid nå, måtte den bare stå stille.
Ha det godt! Anne

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbart inlägg, precis vad jag behövde. Vi har haft okej väder idag, men nu regnar det igen...
Så snygg de lila spirorna är. De påminner om ormrot som jag gärna skulle vilja ha. Och doftviolen är ju hur söt som helst.
Ha det gott
Kram Maria

Aud sa...

Har mine første allium i år, og er veldig fornøyd. Bare hyggelig om de sprer seg litt :-)

Marit sa...

Vakre bilder du byr på! Den du sier tar over hele bedret, kan den hete blodtopp? Jeg har nettopp kjøpt flere av de, og takk for advarselen. Må nok tenke på hvor jeg skal plante den da ;)

Ha en fin ny uke!

amo sin blogg sa...

Nydelege blomster du viser.

toves sammensurium sa...

Merkelig nok går naturen sin gang og ting blomstrer mer og mer til tross for den kalde mai´en vi har hatt.Her spretter snart mine Allium ut også - og det er ekstra spennende siden det er aller første gang :)
Ser mange likheter her hos deg...samme mørke tulipanene står her,akeleie likeså...og dupper var jeg og snek til meg tidligere i uken.Avlegger skal jo tross alt stjeles er det ikke så? ;)
TOve:)

Vivishagerom sa...

Hei Inger Marie
Det blomstrer så fint i hagen din. Det er tydelig at det er kommet mye lenger hos deg, enn her i kjølige Lillehammer. Jeg håper fortsatt på godvær, og da skal jeg nyte.
Tusen takk for mange koselige helgegleder, som du har delt i vinter.
Ønsker deg en fin ny uke.

Klem Vivi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...