tirsdag 4. desember 2012

Juleveksted...



For noen dager siden
inviterte jeg gode venninner til
juleverksted 
veksthuset...

...kjempekos..:))


Varm gløgg og tepper måtte til 
selv om jeg hadde ovnen i gang blir det litt kjølig...
Vi koset oss med
Finger mat og julemarsipan...
skravla gikk og latteren satt løst...


Jeg hadde pyntet i veksthuset
med granbar og lys lenker..


små stilleben og masse stearinlys...



Husker dere denne?
Det hang høstblader der tidligere i høst..
nå har jeg hengt opp små
heklede brikker..
disse stiver jeg med vanlig trelim...


Men vi skulle jo lage ting..
det ble laget 
 flotte dørkranser...
kremmerhus..gøyale trær..
glemte å ta bilde av disse men skal se om jeg kan
få lurt meg til med bilde av de senere...




Åpne og luftige kuler av buksbom...
bruker to rette ståltråd 
som det vikles buksbom rundt..
ståltrådene legges i kryss
og bøyes opp til en kule..
jeg festet en liten prisme inne i... 



Vi holdt på i mange timer 
utover ettermiddagen...
drakk gølgg og hygget oss sååå..)
Mørket kom listende..
og det ble enda mere koselig...



Alle lysene ble reflektert i glasset...
vi satt der som i en glødende diamant...
og vi drøyde litt til..og litt til...
til samboeren min kom og lurte på om vi
hadde fryse fast i stolene...:)



Juleverksted i veksthuset..
det blir det garantert neste år også :))

Kos dere i advent tiden..
gjør hyggelige ting..
fyll på med 
glede og lys..:))




20 kommentarer:

Bente Antonsen sa...

Det så veldig koselig ut - og så fine dekorasjoner!

Anonym sa...

Ja, det ser meget-meget hyggeligt ud! Sådanne venindekomsammen'er er bare noget af det bedste. Og dine veninder er heldige at du arrangerer det så fint :-)

Ranten sa...

Det så veldig koselig ut :) Jeg skal bare få opp et veksthus så! Ha en fin uke!

Fru Friis sa...

Så fint det hele er... :o)

Janne sa...

så koselig dette må ha vært, og så et vakkert drivhus!:))

Du, jeg har ikke laget de lerkekulene ennå, men jeg har iallefall samlet inn lerkekongler i bøtter og spann!:) De skal nok lages på et juleverksted sammen med barna:)

Skjønner godt at dette skal gjentas, makan til fine og stemningsfulle bilder du tar:)

God juleklem:)

Vivishagerom sa...

Dette både hørtes og så veldig koselig ut. Slike stunder med gode venner, skal man virkelig unne seg og ta godt vare på.

Veldig lekkert med lyslenke og granbar!

Klem vivi

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello Inger Marie!
All your decorations are very beautiful.
I am delighted and charmed them.
Advent is a nice pre-Christmas time to celebrate.
Lucia

Mor Inger`s hus sa...

Dette såg virkelig koselig ut.
Skikkelig julestemning, og så mye fint som dere laget.

Gleder meg til å se resten.

Fin kveld til deg.
Klem fra Inger

Hildur sa...

Du gjør det så utrolig koselig i veksthuset ditt! Dere må jo ha kost dere glugg i hjel der ute, tross kulden ;-) Masse fine ting dere har laget også! Du har nok startet en flott tradisjon der. Fortsatt god uke til deg!

Rekkehuset sa...

Det så kjempekoselig ut - og jeg skjønner dere hadde en kjekk kveld:-) Mye fint lagde dere også! Heldige venninnene dine:-) I morgen skal jeg ut i skogen og se meg om etter et "juksetre" - nå som det er så kaldt hadde det vært hyggelig å i alle fall tilby fuglene mat, om de kommer er jo en annen sak:-) Hjertelig hilsen Hanne.

Brunt sukker sa...

Å SÅ KOSELIGT
SÅ LAGDE DERE SÅ MYE FINT
VENNER ER GULL!
KLEM ELI:)

Hobbybruket sa...

Det ser virkelig ut som om dere har kost dere denne dagen. Dette fikk jeg også lyst til å gjøre i mitt veksthus neste år.

Ha en fortsatt fin og kreativ uke. :)

MarJE sa...

Helledussen for ei koselig stund. Der såg det trivelig ut. Så mykje fint som vart laga...dei små buskbom kransane var så søte.
Heklabrikkene i kransen nydelig...
her er det inspirasjon til tusen.
Tusen takk for at du deler dette...veldig kjekt å få eit glimt av slike kjekke og sosiale aktivitetar.
Koselig med dine besøk på bloggen min,det gleder meg :)

Ha fortsatt mange fine kreative adventstunder.

Klem.

Bettina Bäck sa...

Å vad mysigt! Vilken bra idé att bjuda kompisar på pyssel. Då känns verkligen vintern okej. :-)

Turid sa...

Så koselig :) Lurer på om jeg må få ordnet noe lys til drivhuset mitt. Drivhuset mitt er litt rart å si, for jeg har ønsket meg det sååå lenge og nå står det jo der. Uten at jeg har fått prøvd det, men lys er jo fint om det er minus 20 ute, som nå.
Nyt adventstiden.

Kari sa...

Å, så koselig. Gleder meg til å se flere bilder :)

Torill sa...

Dette er vel skikkelig krydder i kvardagen. Når ein gang dette drivhuset mitt kjem på plass , trur eg at eg stjeler denne ideen !! Ha det godt.

Anita sa...

I love....
Jeg lover! her skal det hermes ;) Fikk plutselig lyst ta på meg ull-lua og komme meg en tur i drivhuset.

Klem fra meg

Plantebegejstring sa...

Virkelige heldige veninder du har - meget misundelig, for hvor ser det vidunderligt ud!

Og dejlig stilig og enkel pynt du har - jeg er begejstret!

Mange hilsner og dejlig aften fra
Katinka

Meta sa...

Men vad mysigt att få vara i växthuset en vinterkväll. och så mysigt du har gjort det.
jag längtar verkligen till jag får upp mitt på kolonin.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Meta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...