mandag 3. desember 2012

Fuglemat...



Plutselig falt temperaturen 
og det er blitt 
kjempekaldt...
Småfuglene spiser så fort de greier..


Jeg har laget en ny foringstasjon..
To teracotta potter..
litt grov hyssing 
som bindes til oppheng..
så fylles disse med delikatesser...


Jeg brukte Anne på Moseplassens 
fuglene elsker det :)
Ellers får fuglene solsikkefrø..
brødsmuler og jordnøtter..
Og
varmt vann..
det er viktig med vann når alt er 
frosset og de ikke kan finne drikke...
det varme vannet
blir fort kaldt 
men de sitter rundt som det
skulle vært et jacuzzi..:)



21 kommentarer:

Anonym sa...

Dejligt for fuglene. Og så er dine lerpotter PÆNE at kikke på :-)

loftkroken sa...

Så fint du passer på de søte små der ute ♥
Den oppskriften skal jeg jommen meg prøve :)
Og varmt vann,det har ikke jeg visst?

Takk for nydelig tips ♥

Klem Bente

Marit sa...

Ja, det er viktig å passe på fuglene ute nå. Jeg har ikke tenkt på å gi de varmt vann, det var smart. Ha en fin kveld!

Rekkehuset sa...

Så koselig pynt:-) Veldig dekorativt med krukkene! Hos oss er det ingen trær, vi har så ny hage, og derfor er det også veldig dårlig med fugler og steder å henge opp mat til fuglene. Det er en ting jeg virkelig savner! Nå har jeg bestemt meg for å gå i skogen og hugge et tre eller to som jeg skal binde fast til terrassen og henge mat i den, det er vel det nærmeste jeg kan komme et tre med noen skjulesteder. For det er veldig koselig med fuglene på besøk:-) I løpet av et par år håper jeg hekken vår har blitt såpass stor at den i det minste kan fungere som skjulested og lokke fuglene litt hit med bærene sine. Hjertelig hilsen Hanne.

Vivishagerom sa...

Så lekkert å bruke slike potter, det ble fint!

Jammen har småfuglene det godt hos deg!

Klem Vivi

Mitt hverdagsliv sa...

Jeg har litt dårlig samvittighet. Vi skal være borte i nesten 3 uker, og maten jeg la ut varer nok ikke så lenge.
Pottene var en god idè, og det med vann har jeg ikke tenkt på.
Fuglene kan glede seg til jeg kommer hjem!

Helena sa...

Jag har oxå köpt hem cocosfett så nu blev jag inspirerad att sätta fart.
KRAM från mig!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad fint med krukorna med fågelmat i.
De är nästan så man får fylla på automaterna två gånger om dagen:). De behöver mycket mat nu när det är så kallt.
Ha det gott.
Kram Maria

Mor Inger`s hus sa...

Synes så synd på småfuglene nå når det er blitt skikkelig kaldt. Går i påfyll av for her også om dagen.

De terrakottapottene er kjempefine, og så rommer de ganske mye.

Klem inger

stallnilsen sa...

Småfuglene trenger oss mennesker om vinteren, men det med vann ...har æ aldri tenkt på....

Ha en fin kveld.

Hilsen Lisbeth ;D

Jannibele sa...

Fuglene har det førsteklasses hos deg; med varm SPA, hjemmelaget mat servert på artige matfat og det hele. Så kreativ og omsorgsfull du er! Den som var en fugl i din hage:) Ha en god uke.

Fjellets datter sa...

Nydelig oppheng til våre små venner, det er jo viktig at de også har mat!
Ellers har jeg "skrållet" meg nedover, og det var mye vakkert å hvile øynene på som vanlig.
Ha ei koselig førjulstid.
Klem fra Kristin

Ranten sa...

Så fikk jeg endelig lagt meg til som følger hos deg også : ) Det ser nok ut som om fuglene dine har det enda et hakk bedre enn mine : ) Heldige de!

hagen vår sa...

Kjempefin foringsasjon. Ha det godt! Hilsen Anne

Bettina Bäck sa...

Å, tack för tipset! Ska också ge "mina" fåglar varmt vatten, och så ska jag in och kolla in receptet på eget fågelgodis. Solrosfröna går ju åt i en rasande fart!

Underberget sa...

Nå minnet du meg på å lage fuglemat for pip-pipene:-) De stakkars små fryser nok veldig og det er viktig med mye energi. Har aldri tenkt over at de trenger vann, trodde de spiste snø, men da må de vel bruke mye energi for å varme opp. Ble forresten veldig dekorativt med fuglematen i teracottpottene:-) Ha en fin kveld videre! Klem fra Berit

Anette sa...

Åh, så fine krukker! Og en riktig fuglevenn, det er du :) Klem fra Anette :)

MarJE sa...

Det var smart å bruke teracotta krukker til å ha fuglemat i.
Å det med vatn har eg aldri tenkt på. Då må eg jammen finne ei lita skål å servere dei for her er det virkelig kaldt no. Takk for tipset :)

Nyt dagane.

Turid sa...

Pottene er skikkelig fine, her må det nok hermes litt ;)

Anita sa...

Så fint at du minner oss på fuglene...og at de også faktisk trenger vann! Det har jeg aldri tenkt på... I dag skal jeg skaffe meg sånne små terakottaer, gleder meg!
Takk :)

Anita

Tante Titti sa...

Så flott matstasjon du har laget til småfuglene! Nå fikk jeg noen nye ideer.
De meisebollene jeg lagde i forrige uke er snart oppspist, så jeg må nok til med flere!
Ønsker deg en fin fin uke.
Titti-klem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...