lørdag 22. august 2020

Høstfloks....

 

Så fint de har blomstret de siste ukene...

høye og store blir de også ...med nok vann som denne sommeren har gitt...




Jeg har bare tre farger i hagen av høstfloks...
men deler plantene av og til og da blir det nok...for de dominerer virkelig i full blomst...




Jeg leste et sted at denne gamledagse stauden kom inn i hagene
på 1800-tallet og da ble de plantet i store rabatter...
sikkert et imponerende syn...
 






Nå har vi utolig nok kommet til slutten av august...hvor har denne sommeren blitt av...


Jeg har ikke helt kontrollen på det nye opplegget til blogger ser jeg..
her blir det linjer med avstand...uten avstand...og bildene ble veldig store...
mye nytt...men får prøve å sette meg bedre inn i det...

Ønsker alle en god helg!






10 kommentarer:

Marit sa...

Så fine høstphlox du har! Jeg synes at dette en en veldig verdifull staude å ha på sensommeren. Ja, hvor ble sommeren av...? Jeg vet ikke :)
God helg!

Maribel sa...

Hej Inger Marie!
Så fina flox du har. En favorit hos mig. Doften är ljuvlig.
Jag kör med gamla blogger så länge det går, testar emellanåt det nya.
Ha det gott /Marika

fruens flora sa...


Hei.
Ja, hvor ble sommeren av. Eldre vi blir til fortere går det virker det som.
Har også en del phlox. Fine å ha i hagen nå på høsten.
God søndag.
Hanne-Lise.

HWIT BLOGG sa...

Denna ljuvliga flox! Ja nya blogger förstår jag inte alls...den bara krånglar eller så är jag väldigt oteknisk :)
Kram från Titti

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det er så fint med høstflox, jeg har en, i hvert fall hadde, en lilla, men har ikke sett noe til den, så kanskje den har blitt kvelt av plantene rundt, jeg får ta en kikk. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

hagen vår sa...

Hei! Nydelige bilder av høstphlox. Jeg har heldigvis en del av dem.
Jeg sliter også med enkelte ting med det nye opplegget på bloggen. Jeg klarer bl.a ikke å lenke til andre lenker +++
Ha det godt! Anne

Fra det lille røde huset.. sa...

Hei igjen!
Jeg har kun den ene fargen av høstflox, - det som står igjen vel og merke... Hjorten har funnet ut at dette er "snacks" desverre...
Når de hadde snavlet i seg roseknoppene, fant de ut at dette var godt også... Grrr...
Ja slik er det når man bor på landsbygda, i nærheten av skogen.
Men det har sine fordeler også, - og godt er det! :)
Høsten nærmer seg ja, - men først skal jeg nyte de siste sommerdagene!

Klem Inger G.

Aud sa...

Så flotte de er!
Vi har kjøpt en i år, men det ser ikke ut som den kommer med blomster dette året.

Villrose sa...

Høstfloks står mitt hjerte nær. Kjempeflotte!

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Beautiful phloxes. I only have white, others were damaged by the potato blight.
Beautiful photos.
Hugs and greetings.
Lucja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...