tirsdag 23. august 2011

Bringebær...

Nå på slutten av sommeren er mange
bær ferdigplukket...slik som bringebær....


da syns jeg det er greit å klippe vekk de
grenene som har gitt bær i år.
Som de fleste vet gir bringebær, bær det
andre året....
så når jeg fjerner grenene jeg har plukket nå
gir det bedre lys og luft til neste års avling..
og det er også lettere å se hvilke
en skal fjerne...
for på våren kan grenene ha litt lik farge og
en kan da lett klippe feil.
Det avklippede grenene går rett
i komposten....som står rett ved...


Så gleder jeg meg til neste sommer...
da blir det flere gode bringebær til dessert og
syltetøy....eller rett i munnen :)


3 kommentarer:

Lunalei ;-) sa...

Nyrørt bringebærsyltetøy....NAM!!!
Skulle ønske vi hadde plass til noen bærbusker... men jeg legger uansett tipset om å fjerne greinene med en gang etter plukking- det hørtes lurt ut!!!
Klem

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilket bra tips att ta bort grenarna med en gång. Jag planterade två hallonbuskar nu i våras, men jag får vänta på bären till nästa sommar.
Snygg bild på hallonet.
Maria

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Det er lurt, men har man fått litt for mye nesler mellom buskene så frister det å la dem stå... Vi får utrolig med bær på veldig liten plass i hjørnet av hagen. Bringebær er favorittbærene!!! Alt utenom villskuddene... til og med kaninen elsker bladene. Ha en fin sensommeruke fortsatt, Inger Marie :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...